تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۴
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۹۲۰۴۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
علوی:

پرداخت اقساط تسهیلات مسکن باید تعلیق شود / اغلب دریافت‌کنندگان وام مسکن اقشار آسیب پذیر هستند

می متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا پرداخت اقساط تسهیلات مسکن باید برای چندین ماه به تعویق بیافتد زیرا این مسئله با وضعیت زندگی مردم در ارتباط است.
پرداخت اقساط تسهیلات مسکن باید تعلیق شود / اغلب دریافت‌کنندگان وام مسکن اقشار آسیب پذیر هستند

به گزارش می متالز، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از مستثنی شدن تسهیلات خرید مسکن از مصوبه جدید دولت مبنی بر تعویق ۳ ماهه بازپرداخت تسهیلات، گفت: این مصوبه بانک مرکزی بسیاری از خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

تعطیلی بسیاری از فعالیت های اقتصادی و مشاغل خرد در پی شیوع بیماری کرونا

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا موجب تعطیلی بسیاری از فعالیت های اقتصادی و مشاغل خرد شده و عملا صاحبان این مشاغل دچار ضررهای گسترده مالی شده اند، از این رو دولت وظیفه دارد که از مشاغل حمایت کند.

وی گفت: قطعا تعطیلی مشاغل نتیجه ای جزء افزایش تورم، کاهش اشتغال، تشدید مشکلات اقتصادی، افزایش شاخص های فقر چند بعدی و تشدید شکاف طبقاتی نخواهد داشت، حال دولت یا باید به مشاغل یارانه پرداخت کرده یا باید نحوه پرداخت اقساط را اصلاح کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر می رسد که کشور در دو یا سه ماه آینده نیز با بیماری کرونا درگیر است، از این رو باید تمهیدات لازم برای مدیریت اقتصادی کشور دیده شود. امروز نخست وزیر کانادا اعلام کرد که مردم نگران هزینه ها نباشند و کمک خواهیم کرد و دولت ما نیز مانند دیگر کشورها این سیاست ها را در پیش بگیریم.

 

مستثنی شدن تسهیلات خرید مسکن از مصوبه تعویق ۳ ماهه بازپرداخت تسهیلات اشتباه است

علوی افزود: مستثنی شدن تسهیلات خرید مسکن از مصوبه جدید دوت مبنی بر تعویق ۳ ماهه بازپرداخت تسهیلات سیاست اشتباهی است، زیرا بسیاری از مردم از جمله کارگران و مشاغل خرد توان پرداخت اقساط وام مسکن را ندارند، زیرا آن ها جزء اقشار آسیب پذیر جامعه هستند. در شرایط کنونی یک کارگر یا فروشنده چگونه باید اقساط خود را پرداخت کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قطعا پرداخت اقساط تسهیلات مسکن باید برای چندین ماه به تعویق بیافتد زیرا این مسئله با وضعیت زندگی مردم در ارتباط است.

نظرات بینندگان
علی
-
تاریخ : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
سلام،
بابا داره جریمه میندازه کجای کارید
درامد نداریم کلیه بفروشیم قسط مسکن رو بدیم؟
اگر دستتون میرسه پیگیری کنید.
یا حق
عناوین برگزیده