تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۳۳
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۹۲۲۶۹
سرویس خبر : انرژی

اعلام تصمیمات جدید برقی

می متالز - دو تصمیم جدید برقی از سوی سخنگوی صنعت برق اعلام شد. یکی از اخبار اعلام شده از سوی مصطفی مشهدی‌رجبی به عدم افزایش تعرفه برق برای سال‌جدید مربوط می‌شود و دومین تصمیم نیز اعطای مهلت پرداخت قبوض برق را دربرمی گیرد.
اعلام تصمیمات جدید برقی

به گزارش می متالز، سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه تعرفه‌های برق در سال‌جدید همانند تعرفه‌های سال ۹۸ خواهد بود، به خبرگزاری فارس گفت: دولت هیچ تصمیمی برای افزایش تعرفه برق نگرفته است. مصطفی رجبی‌مشهدی در پاسخ به این سوال که آیا دولت برای تعرفه برق در سال آینده تصمیم جدیدی گرفته است، گفت: بعداز موضوع بنزین قرار بر این شد تا برای هر گونه تغییر و تحول قیمتی در تعرفه برق دولت مجددا برای آن تصمیم جدیدی بگیرد. هرچند امسال دولت تصویب کرده بود که سال ۹۹ نیز تعرفه برق ۷ درصد افزایش داشته باشد. وی با تاکید براینکه رشد ۷ درصدی تعرفه برق از ابتدای امسال عدد قابل ملاحظه‌ای بر قبوض برق مشترکان خانگی اضافه نکرده است، گفت: این رشد ۷ درصدی تعرفه برق در ابتدای سال ۹۸ به اندازه‌ای نبود که سهمی در سبد هزینه خانوار داشته باشد، بنابراین تصمیمی فعلا برای افزایش تعرفه برق گرفته نشده است.

در ابتدای سال‌جاری دولت تصویب کرد که تعرفه برق مشترکان خوش مصرف برق ۷ درصد و مشترکان پرمصرف که بیش از الگوی مصرف برق مصرف می‌کنند ۱۶درصد افزایش یابد. با این حساب تعرفه برق مشترکان پرمصرف از اردیبهشت‌ماه امسال ۲۳ درصد افزایش داشت. بنابراین گزارش از ۲۹ میلیون مشترک برق ۲۴ میلیون مشترک زیر الگوی مصرف برق مصرف می‌کنند و ۵ میلیون مشترک پرمصرف داریم که بالاتر از الگوی مصرف انرژی، مصرف می‌کنند.

 

پیامک‌ هشدار قطع برق را جدی نگیرید!

از سوی دیگر درحالی‌که وزارت نیرو اعلام کرده مشترکان تا پایان اردیبهشت‌ماه برای پرداخت قبوض برق خود مهلت دارند، اما بعضا پیامک هشدار قطع برق برای عده‌ای ارسال می‌شود. به گزارش «ایسنا» چندی پیش شرکت توانیر اعلام کرد به آن دسته از مشترکان خانگی و تجاری که درخواست استمهال هزینه‌های برق مصرفی را دارند، تا پایان اردیبهشت‌ماه مهلت پرداخت داده خواهد شد. همچنین اعلام شد که متقاضیان برق می‌توانند هزینه انشعابات درخواستی را در سه قسط پرداخت کنند. با این وجود پیامک هشدار قطع برق برای برخی از مشترکان ارسال می‌شود. سخنگوی صنعت برق در این خصوص گفت: این پیامک به‌صورت سیستمی برای مشترکان ارسال می‌شود و برق هیچ‌کدام از مشترکان به علت عدم پرداخت قبوض قطع نخواهد شد. سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه این موضوع شامل حال مشترکان تجاری نیز می‌شود، گفت: منظور از مصارف آمپری که در اطلاعیه منتشر شده آمده بود، مشترکانی هستند که میزان مصرف برق آنها کم است که شامل حال مشترکان تجاری کوچک همچون مغازه‌ها، سوپرمارکت‌ها یا تولیدی‌‌های کوچک می‌شود و این تسهیلات شامل حال کارخانه‌ای که تولید کافی دارد، نخواهد شد.

 

فرصت پرداخت قبوض برق

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برق مشترکانی که برای پرداخت قبوض خود با مشکل مواجه هستند، قطع نمی‌شود. محمدحسن متولی‌زاده با اشاره به اینکه تا پایان اردیبهشت به افرادی که برای پرداخت قبوض خود با مشکل مواجه هستند، فرصت داده می‌شود، گفت: البته این رویه برای مشترکان خوش حسابی است که پیش از این قبوض برق خود را به موقع پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مشترکان بدحسابی که بدهی‌های پیشین داشتند شامل این فرصت نخواهند شد، افزود: ما از مردم که برای پرداخت قبوض خود مشکلی ندارند تقاضا می‌کنیم در زمان مقرر قبض برق خود را پرداخت کنند تا صنعت برق برای خدمات‌رسانی با مشکل مواجه نشود. مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: آن دسته از افرادی که کسب‌وکارشان دچار مشکل شده و خدمات خرد ارائه می‌دهند یا تعداد محدودی از مردم که درآمدشان کاهش یافته است مشمول این فرجه هستند و تا پایان اردیبهشت فرصت پرداخت قبوض به آنها داده شده است. متولی‌زاده با بیان اینکه منابع صنعت برق به همین پرداخت قبوض بستگی دارد، گفت: هدف ما کمک به مردمی است که به‌دلیل بروز بیماری کرونا کسب‌وکارشان دچار مشکل شده و البته در این مسیر مردم نیز باید به ما کمک کنند.

عناوین برگزیده