تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۵
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۹۲۳۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

۴ عامل رشد بورس و یک رفتار اشتباه/ منتظر بهترین بورس سال های اخیر باشید

می متالز - یک کارشناس با اشاره به عوامل رشد بورس پیش بینی کرد: سال ۹۹ با فروکش کردن تب و تاب بازارهای جهانی و جذاب شدن قیمت ها، درخشان ترین سال های اخیر بورس در پیش خواهد بود.
۴ عامل رشد بورس و یک رفتار اشتباه/ منتظر بهترین بورس سال های اخیر باشید

به گزارش می متالز، محسن عباسی مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری اماکو درباره شرایط حال و آینده بازار سرمایه به بورس پرس اعلام کرد: در یک سال گذشته انواع ریسک های بازار سرمایه را شاهد بودیم. ریسک هایی که بعد از بوجود آمدن توسط معامله گران بزرگ و بزرگ تر می شوند و در دوره ای تمام معاملات بازار را تحت تاثیر قرار می دهند و تمامی معامله گران، تنها این عامل را در معاملات لحاظ می کنند و همواره پیگیر آخرین وضعیت و خبرهای پیرامون آن رویداد هستند.

برای مثال در دوره ای پرونده هسته ای ایران و  تحریم ها به شدت توسط معامله گران پیگیری می شد و همگی معتقد بودند درصورت خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم ها بازار ریزش خواهد کرد. تمامی جلسات شورای امنیت، جلسات کنگره و سنای آمریکا توسط معامله گران دنبال می شد و در نهایت هم خروج از برجام اتفاق افتاد.

اما بورس چه شد؟ رشد بی سابقه ای ثبت کرد! عوامل بعدی را مرور کنید: شهادت سردار سلیمانی، رفتن به فهرست سیاه FATF و حالا ریزش بازارهای جهانی !

به راستی علت چیست؟ مساله بسیار ساده است! یک رفتار اشتباه وجود دارد و آن اهمیت دادن به آخرین اخبار است ! بازار همواره به آخرین خبرها اهمیت می دهد و اهمیت این خبر تا رسیدن خبر بعدی معتبر است! این خبرها و واکنش ها زودگذر هستند و با آمدن خبر بعدی فراموش می شوند!

آنچه باعث رشد بورس شده و خواهد شد، دلار ۱۶ هزار تومانی و اثر آن بر فروش شرکت ها در داخل و خارج است؛ رشد نقدینگی و گردش آن در بورس؛ عدم کسب سود قابل توجه در سایر بازارهای موازی؛ توجه دولت به بورس و سعی تامین مالی در بورس از طریق فروش بنگاه های دولتی؛ پیش بینی تورم در سال ۹۹ و سپر محافظتی بورس در مقابل تورم (سرمایه گذاری جایگزین ریال) است.

این عوامل مهمترین عوامل رشد بازار هستند و ارتباطی با اخبار کوتاه مدت ندارند.

سال ۹۹ یکی از درخشان ترین سال های بورس خواهد بود و با فروکش کردن تب و تاب بازارهای جهانی و جذاب شدن قیمت ها بار دیگر روند صعودی پر قدرت شکل خواهد گرفت! پیشنهاد می شود از فرصت پیش آمده برای خرید سهام یا تکمیل و اصلاح سبد نهایت استفاده را ببرید.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده