تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۸
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۹۲۴۲۱

افزایش ۱۶.۵ میلیون تنی حمل بار با ناوگان ریلی کشور

می متالز - مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با امضای ۶ موافقت‌نامه سرمایه گذاری برای توسعه خطوط ریلی و زیرساخت‌های آن سالیانه به طور متوسط ظرفیت حمل ۱۶.۵ میلیون تن بار دیگر به ظرفیت حمل و نقل ریلی کشور اضافه می‌شود.
افزایش ۱۶.۵ میلیون تنی حمل بار با ناوگان ریلی کشور

به گزارش می متالز، سعید رسولی بعداز ظهر امروز سه شنبه، در مراسم امضای ۶ موافقتنامه به ارزش ۱۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال و بهره‌برداری از ۳۲۲ ناوگان ریلی جدید به ارزش ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بیان کرد: در حال حاضر سالیانه به طور متوسط ۵۰ میلیون تن بار توسط ناوگان ریلی کشور جابجا می‌شود و با بهره برداری از این خطوط ریلی جدید که مراکز عمده بار را به شبکه ریلی متصل می‌کند، شاهد جهش قابل توجهی در حمل و نقل بار توسط ناوگان ریلی کشور خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ارتقای بهره وری بیش از ۱۴ هزار کیلومتر خطوط ریلی کشور از مهم‌ترین راهبردهای دولت تدبیر و امید است و تمام تلاش ما این است که سهم بار و مسافر در خطوط  ریلی کشور افزایش یاید.

ورود 778 دستگاه جدید به ناوگان ریلی

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بهره‌برداری از ۳۲۲ دستگاه ناوگان جدید در خطوط ریلی کشور افزود: امروز برای راه‌آهن روز فرخنده ای است و در آخرین روزهای سال رونق تولید داخلی تا کنون ۷۷۸ دستگاه ناوگان ریلی جدید وارد خطوط ریلی کشور شده است. معاون وزیر راه و  شهرسازی تاکید کرد: با بهره برداری از پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی کشور افزایش ایمنی، افزایش سرعت حرکت قطارها و بهره‌وری بیشتر از شبکه ریلی کشور عملی می‌شود تا از ظرفیت‌های جابجایی بیشتر بار و مسافر در خطوط ریلی کشور استفاده بیشتری ببریم.

رسولی در ادامه تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور و شخص اقای نوبخت بر توسعه حمل و نقل ریلی کشور تاکید دارند و این سازمان در توسعه طرح‌های عمرانی کشور تاکنون نقش ارزنده‌ای را ایفا کرده است.

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سالگرد امضای تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور اظهار داشت: خوشبختانه با راهبری وزیر راه و شهرسازی تاکنون موفق شدیم به افتخارات بزرگی در تولید ناوگان و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی ایران دست پیدا کنیم.

بنا بر این گزارش، امروز و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرعامل راه‌آهن 322 دستگاه انواع واگن به ارزش 5700 میلیارد ریال به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید. همچنین در حوزه‌های فنی و زیربنایی راه‌آهن 1650 میلیارد ریال پرزوژه به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

در این مراسم 6 موافقت‌نامه و یک تفاهم‌نامه نیز بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و چند شرکت خصوصی به امضا رسید که یکی از این تفاهم‌نامه‌ها با سازمان بنادر و دریانوردی و در حوزه ریل ـ بندر بود.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده