تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۹۲۶۴۷
سرویس خبر : انرژی

با خیال راحت آب بنوشید؛ کرونایی در کار نیست

می متالز - مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو، با تاکید بر اینکه ویروس کرونا تحت هیچ شرایطی در شبکه آبرسانی زنده نمی‌ماند، اظهار کرد: مردم نگران سرایت این ویروس از طریق آب نباشند؛ چرا که با وجود عملیات گندزدایی در فرآیند تصفیه آب و کلر باقی مانده در آب هیچ گونه ویروسی در آن زنده نمی‌ماند.
با خیال راحت آب بنوشید؛ کرونایی در کار نیست

به گزارش می متالز، میثم جعفر‌زاده، عنوان کرد: حسب توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی نیز موضوع کرونا در شبکه آب شرب مطرح نیست. او با بیان اینکه در پسماند فاضلاب هم این ویروس وجود ندارد، گفت: با توجه به فرآیند تصفیه در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، احتمال زنده بودن و تکثیر این ویروس در پسماند نیز وجود ندارد. مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با بیان اینکه هیچ کدام از استان‌های کشور نباید نگران این مساله باشند، گفت: آبی که در کشور توزیع می‌شود کیفیت خوبی دارد و مردم با خیال راحت می‌توانند از آن استفاده کنند.  

جعفرزاده با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف در این روزها، اظهار کرد: با توجه به اینکه اولین توصیه پیشگیرانه مبارزه با کرونا، شست‌وشو با آب است، رعایت و مدیریت مصرف آب بسیار مهم و قابل توجه است. نکته بعدی نیز این است که در شرایط فعلی و به‌رغم محدودیت‌ها، کلیه پرسنل حوزه آب، از سدها تا شبکه توزیع آب با دقت تمام مشغول انجام وظیفه هستند تا در شرایط خاص این روزها خللی در تامین و توزیع آب شرب برای مردم ایجاد نشود.

عناوین برگزیده