تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۲
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۹۲۶۶۹
سرویس خبر : انرژی

رفع محدودیت تامین آب مصرفی نیروگاه رامین

می متالز - با اجرای بهینه‌سازی تاسیسات ساحلی نیروگاه رامین اهواز مهم‌ترین گام رفع محدودیت استحصال آب خام مورد نیاز واحد‌های تولید برق این نیروگاه ۱۸۵۰ مگاواتی مرتفع می‌شود.
رفع محدودیت تامین آب مصرفی نیروگاه رامین

به گزارش می متالز، فضل‌الله خادمی، مدیر طرح بهینه‌سازی تاسیسات ساحلی این نیروگاه گفت: تامین آب مصرفی نیروگاه رامین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های حرارتی (بخار) کشور امری مهم وحیاتی است و غرق شدن سکوهای شناور این نیروگاه در تاسیسات ساحلی کارون به‌دلیل فرسودگی و سیل فروردین گذشته، تامین آب مصرفی واحدهای این نیروگاه را با چالش جدی روبه‌رو کرده بود.

وی گفت: به منظور رفع این دغدغه، طرح رفع محدودیت تامین آب از محل ساحل کارون اجرا شده که ساخت وعملیاتی کردن سکوهای شناور جدید با سازه بتنی مهم‌ترین بخش این عملیات بوده است. خادمی در این باره اظهار کرد: سکوهای شناور قدیم از جنس فلزی بوده واستفاده مداوم در سال‌های گذشته باعث فرسودگی‌شان شد که با تحقیقات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم برآن شده که سکوهای جدید باسازه سازگار با محیط(بتنی) وبا تزریق فوم ساخته و به آب انداخته شود. مدیر طرح بهینه‌سازی تاسیسات ساحلی در ادامه افزود: با نصب ۴دستگاه الکتروپمپ روی این شناور، آب موردنیاز واحدهای تولید برق این نیروگاه به‌صورت پایدار تامین خواهد شد.

عناوین برگزیده