تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۹۲۸۳۵

صادرات محموله ۵۰ هزار تنی مواد معدنی از طریق بندر چابهار

می متالز - معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افزایش صادرات طی سال ۹۸ و صادرات محموله ۵۰ هزار تنی مواد معدنی خبر داد.
صادرات محموله ۵۰ هزار تنی مواد معدنی از طریق بندر چابهار

به گزارش می متالز، حسین شهدادی اظهار داشت: طی امسال برای اولین بار مواد معدنی، مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی و فرآورده‌های نفتی قیر از طریق بندر چابهار صادر شده است.

وی تصریح کرد: ویژگی‌های بندر چابهار، تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری، تخفیفات قابل توجه در حقوق عوارض و هزینه‌های بندری و خطوط منظم کشتیرانی از مبدا چابهار موجب تسهیل صادرات کالاهای متنوع از طریق این بندر گردیده است بطوریکه طی هفته گذشته محموله ۵۰ هزارتنی مواد معدنی تولیدی استان در بندر چابهار بارگیری و صادر گردید.

شهدادی تصریح کرد: وجود معادن غنی و کارخانه‌های تولید سیمان و کلینکر، ظرفیت‌های صادراتی محصولات شیلاتی و کشاورزی در استان و مسافت زمینی کوتاه فرصت مناسبی برای صادرات از طریق این بندر است.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به موقعیت ممتاز بزرگترین بندر اقیانوسی چابهار در بین بنادر منطقه، صادرات از طریق این بندر مهم‌ترین اولویت در سال جدید است.

عناوین برگزیده