تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۹۲۸۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
استاندار آذربایجان شرقی:

صنعتگران آذربایجان از وضعیت فعلی ماشین‌سازی رضایت دارند/ نمی‌گذاریم املاک کارخانه بفروش برسد/ ماشین‌سازی تبریز به صندوق بازنشستگان فولاد تعلق دارد

می متالز - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مجموعه فعالان صنعت ماشین‌سازی از وضعیت فعلی کارخانه نسبت به گذشته که کارخانه را به یک فرد خاص فاقد صلاحیت سپرده بودند، راضی‌‌تر به نظر می‌رسند.
صنعتگران آذربایجان از وضعیت فعلی ماشین‌سازی رضایت دارند/ نمی‌گذاریم املاک کارخانه بفروش برسد/ ماشین‌سازی تبریز به صندوق بازنشستگان فولاد تعلق دارد

به گزارش می متالز، محمدرضا پورمحمدی  به وضعیت گروه ماشین‌سازی تبریز و چند واحد بزرگ صنعتی واگذار شده به بخش خصوصی در تبریز پرداخت و اظهار داشت: این کارخانه (ماشین سازی تبریز) در اصل متعلق به صندوق بازنشستگان فولاد بود و سازمان خصوصی‌‌سازی به نیابت از آنها، کارخانه را به آقای قربانعلی فرخ‌‌زاد فروخته بود.

وی با بیان اینکه وقتی معامله کان لم یکن تلقی شد به صندوق بازگشت، افزود: در جلسه‌‎ای که در این خصوص در استانداری تشکیل دادیم، اعلام کردیم؛ شما حق ندارید زمین‌‌های کارخانه را بفروشید بلکه باید در کارخانه سرمایه‌ گذاری کنید اگر غیر از این باشد اجازه نمی‌‌دهیم صاحب کارخانه باشید.

استاندار آذربایجان‌شرقی با ابراز نگرانی از تاخیر در معرفی هیات مدیره قانونی این شرکت، ادامه داد: صندوق هم که مثل سایر کانون‎‌های این چنینی نتوانست به تعهدات خود عمل کرده و هیات مدیره کارخانه را معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه در آن ایام کارخانه را به سختی سر پا نگه داشته بودیم، خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه هیات واگذاری، ماشین‌سازی به ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) سپرده شده است. این سازمان هم ۹ ماه فرصت دارد تا به شکل اساسی نسبت به احیای کارخانه تدبیر کند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه نگران وضعیت کارخانه ماشین‌سازی هستیم، تاکید کرد: البته وضعیت فعلی بهتر از گذشته است و مجموعه فعالان صنعت ماشین‌سازی از وضعیت فعلی کارخانه نسبت به گذشته که کارخانه را به یک فرد خاص فاقد صلاحیت سپرده بودند، راضی‌‌تر به نظر می‌رسند؛ اما مسئله به طور کامل حل نشده است. ما هم پیگیر هستیم تا بالاخره احیای کارخانه به سرانجام برسد.

وی همچنین در خصوص وضعیت سایر شرکت‎های مشکل دار استان، از جمله بلبرینگ‌سازی و کمپرسورسازی تبریز نیز گفت: وضعیت بلبرینگ‌سازی تا حدودی حل شده است. بعد از اینکه شرکت اعلام ورشکستگی کرد، اداره تصفیه امور ورشکستگی کارخانه را به شکل اجاره واگذار کرده است.

منبع: تبریز من
عناوین برگزیده