تاریخ: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۹
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۹۲۸۹۲
سرویس خبر : زمین شناسی

پیام نوروزی علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور

می متالز - علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در آستانه فرا رسیدن نوروز پیامی صادر کرد. وی گفت: بارالها، ترنم سلامت و سعادت یکایک بندگانت را در لحظه‌ یا مقلب القلوب و الابصار بر زبانمان جاری ساز.
پیام نوروزی علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور

به گزارش می متالز، در این پیام آمده است:

بهار نماد جلوه گاه الهی در باز آفرینش طبیعت است و نوروز طلیعه این دگرگونی شگرف و پیامی است به آدمی برای از خود رستن و به او پیوستن .


سال 1399 را در حالی آغاز می‌کنیم که بسیاری از هموطنان و البته مردم جهان، درگیر شیوع بیماری فراگیر جهانی بودند و ما ایرانیان با تجربه جدیدی از بهار و نوروز به استقبال این سال می‌رویم. تجربه‌ای که اگرچه سخت و نگران‌کننده است، اما در کنار آن زوایای پنهانی از زندگی را به ما نمایان می‌سازد. حس همدلی، دلسوزی، مسوولیت و همراهی هموطنانمان با یکدیگر و مجموعه فداکار و دلسوز بهداشت و درمان کشور و مسوولان نشان داد که این کشور با تکیه بر الطاف پروردگار متعال و دستان توانگر متخصصان، مسوولیت همگانی هموطنان، درایت و دلسوزی مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسیر روشن خود را یافته و آینده بهتر از حال، در اختیار ما قرار خواهد داد.
از منظر دیگر نیز این اتفاق به ما ثابت کرد، طبیعت می‌تواند چرخه زندگی ما انسان‌ها را به چه صورت مختل کند و چرا ما باید همواره مسیر زندگی خود را در جهت احترام به قوانین طبیعت، نگهداشت زمین و پایبندی به اصول محیط زیستی به پیش ببریم.

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی‌ کشور در طول یکسال گذشته با عنایت پروردگار بزرگ و همت و تلاش متخصصان و کارکنان خدومش توانست به اهداف مورد انتظار خود با وجود محدودیتهای جدی مالی و اعتباری دست یابد. رسیدن به شاخص کلان اکتشاف ذخایر معدنی به میزان بیش از 150 هزار کیلومتر مربع در کشور طی یکسال نمادی از عزم راسخ و همتی مضاعف در این برهه زمانی بوده‌است. تهیه اطلاعات پایه زمین‌شناسی با حدود 50 نقشه در مقیاس‌های گوناگون و انجام بررسی‌های ژئوفیزیک هوایی در استان‌های خراسان شمالی و مرکزی از جمله عملکرد کلان این سازمان طی سال جاری بوده‌است.

تصویری که از سال جدید پیش‌روی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور است، تصویری روشن در کنار برنامه‌های موثری است که به فضل الهی در نیمه نخست سال جاری در حوزه برون‌سپاری انجام خدمات زمین‌شناسی و اکتشافی در قالب انجام مناقصه‌های تخصصی و رونق بخشی به فعالیت‌های بخش خصوصی است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب به این مهم دست یابیم.

در کنار این برنامه‌ریزی‌های منسجم و آینده روشن، اقدام کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در حذف تبصره مربوط به درآمد اختصاصی این سازمان که دارای جایگاه قانونی و اساسنامه‌ای بود تعامل و ارائه خدمت به بخش خصوصی را با محدودیت و اصطکاک مواجه می‌کند که امید است با رایزنی‌ها و انتخاب راه حل مناسب از این تنگنا نیز به سلامت گذر کنیم.

در پایان از خداوند منان می‌خواهم که در سایه الطافش و با همت سخت کوشانه همکاران کارآمد و متعهد خود درسازمان زمین‌شناسی واکتشافات معدنی کشور، در مسیر تحقق اهداف تعیین شده و اجرای برنامه‌های راهبردی به افق‌های مطلوب‌تری دست یابیم و در برابر انتظارات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ملت شریف ایران اسلامی سربلند و سرافراز باشیم.

باردیگر ضمن تبریک نوروز، سالی پر از برکت، تندرستی و بهروزی برای تمام مردم ایران زمین و همکاران بزرگوارم خواستارم.

عناوین برگزیده