تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۹۲۹۶۷
سرویس خبر : انرژی

روزگار کرونایی بازار ال.ان.جی

می متالز - آمریکا درصدد است با افزایش فشار و تحریم‌های اقتصادی به ویژه تحریم نفت و گاز طبیعی ایران شرایطی را به وجود بیاورد که رقبای بالقوه نظیر ایران وارد بازار نفت و گاز نشوند تا مشکلات فعلی تولید نفت و گاز در آمریکا و سیاست اعلام شده آمریکا در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۷ مبنی بر تسلط کامل و کنترل بازار انرژی جهان تحقق یابد.
روزگار کرونایی بازار ال.ان.جی

به گزارش می متالز، محمود خاقانی، با اشاره به کاهش قیمت گاز طبیعی در داخل امریکا اظهار داشت: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان انرژی علیرغم افزایش تقاضا برای LNG در آسیا ممکن است روی حجم صادرات LNG امریکا و توان رقابت با LNG تولیدی قطر و استرالیا هم تاثیر بگذارد.

وی افزود: بزرگ‌ ترین تولید‌ کنندگان و صادر‌کنندگان LNG به‌ شدت به‌ دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش تقاضا با مشکلات هزینه تمام شده و قیمت بازار این کالا دست به گریبان هستند. به‌ ویژه صادرکنندگانی که بیشترین حجم را به بازار چین صادر می‌کردند در مقام مقایسه با صادرکنندگانی که کمتر به بازار چین وابسته بوده‌اند با مشکلات بیشتری مواجه خواهند بود.

این کارشناس بین‌الملل انرژی تصریح کرد: صادر‌کنندگان گاز LNG تولید امریکا انتظار داشتند که قیمت گاز LNG امریکا قابل رقابت با سایر عرضه‌کنندگان LNG در بازار تا سال ۲۰۳۰ باشد. اما، کاهش خرید مصرف‌کنندگان اروپایی از امریکا نشان می‌دهد که واقعیت‌های تازه در بازار درحال خودنمایی است. روند فعلی نمی‌تواند خبر خوبی برای کارخانه‌های LNG جدید که قرار است به زودی فعالیت‌شان را در امریکا شروع کنند، باشد.

وی گفت: ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ موجب کاهش تولید نفت خام در امریکا و کاهش تولید گاز همراه نفت خام خواهد شد. صاحب نظران بازار انرژی بنا به برخی از گزارش‌ها انتظار دارند که در اواسط سال ۲۰۲۱ درصورت کاهش بحران کرونا و بهتر شدن قیمت‌های نفت خام، بازار گاز طبیعی نیز در مسیری تعادلی قرار بگیرد. به این معنی که تولید‌کنندگان کوچک و متوسط امریکایی باید صبر داشته باشند تا شاید وضع برای‌شان بهتری شود.

خاقانی بیان کرد: شرکت‌های بزرگ دولتی نظیر قطر و گاز‌پروم روسیه و شرکت‌های چند ملیتی ممکن است بتوانند این بازار را تحمل کنند. مگر اینکه تابستان گرمی داشته باشیم و افزایش تقاضا برای مصرف برق وضع بازار گاز طبیعی را بهبود بخشد. نهایتا امریکا درصدد است با افزایش فشار و تحریم‌های اقتصادی به ویژه تحریم نفت و گاز طبیعی ایران شرایطی را به وجود بیاورد که رقبای بالقوه نظیر ایران وارد بازار نفت و گاز نشوند تا مشکلات فعلی تولید نفت وگاز در امریکا و سیاست اعلام شده امریکا در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۷ مبنی بر تسلط کامل و کنترل بازار انرژی جهان تحقق یابد.

وی ادامه داد: اما، به‌نظر می‌رسد که ویروس کرونا و مقاومت مردم ایران، ونزوئلا و سایرین، سیاست‌های اعلام شده دولت ترامپ را در سال انتخابات ریاست‌ جمهوری امریکا و امید انتخاب دوباره ترامپ را با مشکلات عدیده‌ای که قبلا پیش‌بینی نشده بود، روبه‌ رو کرده است.

عناوین برگزیده