تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۹۲۹۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تا سال ۲۰۲۴، سرمایه گذاری برای صنعت سیمان سبز به ۳۸ میلیارد دلار خواهد رسید

می متالز - تحلیلگران بازار در تازه ترین گزارش خود برای چشم انداز سیمان سبز در خاورمیانه به نکات تازه ای اشاره کرده اند.
تا سال ۲۰۲۴، سرمایه گذاری برای صنعت سیمان سبز به ۳۸ میلیارد دلار خواهد رسید

به گزارش می متالز، موسسه تحقیقات بازار Transparency Market Research-TMR، در تازه ترین گزارش خود، چشم انداز بازار جهانی سیمان سبز با چند بازیگر اصلی بازار که دارای نیمی از سهم بازار هستند را ترسیم کرده است.

در این گزارش به شرکت های برجسته در بازار جهانی سیمان سبزمانند Lafarge S.A. ،CEMEX S.A.B ،CNBM و … اشاره شده است که این شرکت ها برای گسترش سهم بازار خود درگیر برنامه های استراتژیک و تمایز محصولات هستند.

پیش بینی می شود این بازار از ارزش اولیه ۱۴.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۴ به ارزش ۳۸.۱ میلیارد دلار برسد.

از نظر کاربردی، بازار جهانی سیمان سبز به بخش های زیربنایی، مسکونی و غیر مسکونی تقسیم می شود. از این میان پیش بینی می شود که بخش مسکونی با توجه به رشد سریع جمعیت و تحولات زیرساختی، می تواند جایگاه اصلی در بازار را به خود اختصاص دهد.

از لحاظ جغرافیایی، بازار جهانی سیمان سبز به آسیا اقیانوسیه، اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و خاورمیانه و آفریقا تقسیم می شود.

در این میان، اروپا به دلیل مقررات سختگیرانه زیست محیطی وضع شده توسط دولت های این کشور، می تواند فرصت های رشد سودآور را برای بازار ارائه دهد.

افزایش انتشار دی اکسید کربن محرک رشد بازار سیمان سبز

یکی از عوامل بارز رشد بازار جهانی سیمان سبز افزایش فعالیت های ساختمانی است. رشد فعالیت های ساختمانی مربوط به افزایش جمعیت و شهرنشینی سریع است. علاوه بر این، انتشار دی اکسید کربن ناشی از سیمان معمولی نیز باعث رشد بازار شده است و دولت ها قوانین سختگیرانه ای را برای استفاده از سیمان سبز وضع کرده اند.

علاوه بر عوامل یاد شده، آگاهی روز افزون در مورد اثرات مضر انتشار دی اکسید کربن بر محیط زیست و فواید مزایای سیمان سبز باعث رشد بازار سیمان سبز خواهد شد و در حال کلی سیمان سبز عملکرد بهتری در مقایسه با سیمان سنتی دارد که منجر به افزایش نفوذ در بازار جهانی می شود.

از دیگر مزایای سیمان های سبز میتوان به دسترسی آسان به مواد اولیه نیز اشاره کرد که نقش اساسی در تقویت رشد جهانی بازار سیمان داشته است.

در کنار این، توسعه زیرساختی و سرمایه گذاری گسترده در پروژه های ساختمانی سبز از رشد بازار سیمان سبز حمایت می کند. این امر همچنین منجر به افزایش فعالیتهای تحقیق و توسعه مربوط به سیمان سبز شده و از این رو به نفع بازار است.

با این حال محدودیت های کمی وجود دارد که می تواند تهدیدی برای رشد بازار جهانی سیمان سبز باشد از جمله اینکه بسته به مواد اولیه، تنوع زیادی در استحکام انواع مختلف سیمان سبز وجود دارد. این ممکن است تهدید بزرگی برای بازار باشد و از این رو مانع رشد آن شود.

با این وجود، افزایش هزینه های زیرساخت ها و سیاست های مساعد وام مسکن ممکن است اثرات محدودیت ها را جبران کند.

نوآوری های محصول جدید برای ارائه فرصت های رشد سودآور

CarbonCure یک استارت آپ کانادایی سیستم جدیدی را اختراع کرده است که انتشار دی اکسید کربن را کنترل و ذخیره می کند. این دی اکسید کربن دریافت شده در هنگام مخلوط کردن در بتن تزریق می شود. کربن پس از سخت شدن بتن و پس از واکنش با بتن جذب می شود.

این سیستم همچنین نیاز به سیمان را کاهش می دهد و در نتیجه باعث کاهش انتشار دی اکسید کربن می شود.

علاوه بر این، ماده معدنی مقاومت فشاری بتن را افزایش می دهد. چنین نوآوری ها چشم انداز رشد بازار جهانی سیمان سبز را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

عناوین برگزیده