تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۹۳۰۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبت سفارش واردات کالا‌های بهداشتی تسریع شد

می متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ثبت سفارش واردات کالا‌های بهداشتی در این استان تسریع شد.
ثبت سفارش واردات کالا‌های بهداشتی تسریع شد

به گزارش می متالز، ابوالقاسم محمد زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر صبح یکشنبه بیان کرد: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور تسریع در واردات کالا‌ها و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم صورت گرفته است.

او از تسریع در ثبت سفارش واردات کالا‌های بهداشتی خبر داد و افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز، نسبت به تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوطه اقدام می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: در همین راستا پرونده‌های تخصیص ارز و ثبت سفارش واردات کالا‌های بهداشتی و ضد عفونی کننده در اسرع وقت بررسی و اعلام نظر می‌شود.

محمدزاده افزود: با موافقت سازمان غذا و دارو، علاوه بر صفر شدن تعرفه واردات ماسک و الکل، واردات این اقلام نیاز به کد IRC وزارت بهداشت ندارد و این کد برای واردات الکل، حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت صادر و هزینه‌ای برای واردکنندگان در بر نخواهد داشت

او تاکید کرد: با هماهنگی صورت گرفته با گمرک جمهوری اسلامی ایران، ترخیص محموله‌های وارداتی ماسک، الکل و سایر اقلام مورد نیاز جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در کمترین زمان انجام می‌شود.

عناوین برگزیده