تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۹۳۲۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حقوق معوقه کارگران هپکو اراک در سال جاری تسویه شد

می متالز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تمامی طلب و حقوق معوق کارگران هپکو اراک در سال جاری تسویه شد و عیدی آنان نیز به‌صورت کامل پرداخت شده است.
حقوق معوقه کارگران هپکو اراک در سال جاری تسویه شد

به گزارش می متالز، «محمدتقی آبایی هزاوه» افزود: هپکو اراک از جمله واحدهای صنعتی است در چند سال اخیر در جریان  واگذاری‌ غیرکارشناسی دچار مشکلات و بحران‌های زیادی بوده و کارگران آن اوایل امسال در راستای مطالبات و معوقات حقوق خود بارها دست به تبرپایی اجتماع  صنفی زدند.

وی بیان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی و پیگیری مستمر استاندار مرکزی و تصمیمات مهم ملی، حقوق و عیدی  کارگران هپکو در سال ۹۸ داده شده  و بر اساس روال کاری این واحد تولیدی، حقوق اسفندماه کارگران  نیز در فروردین ماه سال ۹۹ پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: با وجود تلاش‌های مستمر در رفع  مشکلات هنوز هپکو در فرآیند تولید قرار نگرفته و نیاز است برنامه‌های  ویژه‌ای برای اجرایی کردن مصوبات استانی و ملی در خصوص این صنعت صورت گیرد.

 آبایی هزاوه اظهار داشت: واحدهای صنعتی نورد لوله و پروفیل صفا ساوه نیز از دیگر صنایع دارای مشکل استان مرکزی از سال‌های گذشته بودند که با تلاش ویژه علاوه بر عیدی، حقوق کارگران این واحدها نیز تا بهمن‌ماه پرداخت شده و حقوق اسفندماه آنان نیز در فروردین‌ماه پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: واحد صنعتی پروفیل صفا ساوه در حال راه‌اندازی خط تولیدی جدید  در ابتدای سال آتی است که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در این شرکت فراهم می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: امید است در سال جدید رونق تولید در بخش‌های مختلف این استان بیش از پیش فراهم شود و مشکلات موجود در جامعه کار و تولید یکی پس از دیگری رفع شود.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان حدود سه هزار واحد صنعی بزرگ، متوسط و کوچک ایجاد شده است.

عناوین برگزیده