تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۹۳۳۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خبر داد:

همه مطالبات سال ۹۸ کارگران هپکو اراک تسویه شد

می متالز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تمامی طلب و حقوق معوق کارگران هپکو اراک و نورد لوله و پروفیل صفا ساوه در سال ۹۸ تسویه شد.
همه مطالبات سال ۹۸ کارگران هپکو اراک تسویه شد

به گزارش می متالز، محمدتقی آبایی هزاوه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تمامی طلب و حقوق معوق کارگران هپکو اراک در سال ۹۸ تسویه شدو عیدی آنان نیز به‌صورت کامل پرداخت شده است.

آبایی هزاوه افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی و پیگیری مستمر استاندار مرکزی و تصمیمات مهم ملی، حقوق و عیدی کارگران هپکو در سال ۹۸ داده شده و بر اساس روال کاری این واحد تولیدی، حقوق اسفندماه کارگران نیز در فروردین ماه سال ۹۹ پرداخت می‌شود.

او اضافه کرد: با وجود تلاش‌های مستمر در رفع مشکلات هنوز هپکو در فرآیند تولید قرار نگرفته و نیاز است برنامه‌های ویژه‌ای برای اجرایی کردن مصوبات استانی و ملی در خصوص این صنعت صورت گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: هپکو اراک از جمله واحد‌های صنعتی است در چند سال اخیر در جریان واگذاری غیرکارشناسی دچار مشکلات و بحران‌های زیادی بوده و کارگران آن اوایل امسال در راستای مطالبات و معوقات حقوق خود بار‌ها دست به تبرپایی اجتماع صنفی زدند.

مطالبات نورد لوله و پروفیل صفا ساوه هم تسویه شد

او ادامه داد: واحد‌های صنعتی نورد لوله و پروفیل صفا ساوه نیز از دیگر صنایع دارای مشکل استان مرکزی از سال‌های گذشته بودند که با تلاش ویژه علاوه بر عیدی، حقوق کارگران این واحد‌ها نیز تا بهمن‌ماه پرداخت شده و حقوق اسفندماه آنان نیز در فروردین‌ماه پرداخت می‌شود.

آبایی هزاوه عنوان کرد: واحد صنعتی پروفیل صفا ساوه در حال راه اندازی خط تولیدی جدید در ابتدای سال آتی است که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در این شرکت فراهم می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد: در سال جدید رونق تولید در بخش‌های مختلف این استان بیش از پیش فراهم شود و مشکلات موجود در جامعه کار و تولید یکی پس از دیگری رفع شود.

عناوین برگزیده