تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۹۳۳۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

"جهش تولید" راهی برای ارتقای صنعت معدن

می متالز - دبیر انجمن زغال سنگ ایران گفت: امسال با توجه به میزان ذخایر قطعی باید میزان تولید کنسانتره در کشور را افزایش دهیم.
"جهش تولید" راهی برای ارتقای صنعت معدن

به گزارش می متالز، سعید صمدی  دبیر انجمن زغال سنگ ایران گفت: فرصت های زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش زغال سنگ وجود دارد. در کشور حدود ۱.۲ میلیارد تن ذخیره قطعی زغال سنگ وجود دارد که هنوز بسیاری مناطق اکتشاف نشده که در صورت اکتشافات تکمیلی این ذخیره می‌تواند افزایش یابد.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران با بیان اینکه کنسانتره زغال سنگ در ایران حدود ۱.۷ میلیون تن تولید می‌شود، گفت:کنسانتره در کشور با توجه به میزان ذخایر قطعی بسیار ناچیز تولید می‌شود و باید بتوان امسال این میزان را افزایش دهیم. این توانایی در کشور به خوبی وجود دارد و با توجه به اینکه امسال سال "جهش تولید" نام گذاری شده است باید بتوان به این سمت حرکت کرد.

او با تأکید بر اینکه بیشتر زغال سنگی که در کشور تولید می‌شود در فولاد مصرف می‌شود، تشریح کرد: زغال سنگ حرارتی در برابر زغال سنگ تولیدی مصرف چندانی در کشور ندارد.  فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه در کشور وجود دارد، زیرا بازار خوبی در داخل نیز داشته و به هر میزان که تولید شود، بازار خواهد داشت.

صمدی با تأکید بر اینکه باید بتوان در حوزه معدن جهش داشت، گفت: باید بتوان نگاهی متفاوت به صنعت معدن داشت، چرا که بیشتر نیاز داخل را از این طرق می‌توان رفع کرد و در کنار آن صادرات را گسترش داد.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران گفت: سرمایه‌گذاری‌های جدید در معدن به شکل معدن کاری پیشرفته و جدید پیش خواهد رفت. سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند که با توجه به شرایط زمین شناسی معادن زغال سنگ از سیستم های مکانیزاسیون استفاده کنند.

صمدی با تأکید بر اینکه واردات دچار مشکلاتی شده است، گفت: هم اکنون بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن است. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز تولید زغال سنگ ساخت داخل است و تجهیزات خارجی نیز پیچیدگی خاصی ندارد، فعالان حوزه زغال سنگ آسیب چندانی از تحریم‌ها ندیده و نخواهند دید.

عناوین برگزیده