تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۳
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۹۳۳۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بستر جهش تولید در حوزه معدن کشور فراهم است

می متالز - خداداد غریب‌پور با بیان اینکه رونق تولید شعار محوری سال گذشته بود، افزود: در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ چهار بار صنایع معدنی کشور از قبیل الکترود، کک سوزنی، پودر آلومینیوم، مس، طلا، آهن وآلومینیوم مورد تحریم قرار گرفت، اما خوشبختانه سال گذشته با وجود همه این تحریم‌ها و فشارهای بین المللی، رشد خوبی در حوزه تولید، صادرات و اشتغال در مجموعه‌های معدنی کشور تجربه شد.
بستر جهش تولید در حوزه معدن کشور فراهم است

به گزارش می متالز، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: پس از خروج آمریکا از برجام، تحریم‌های جدی متوجه صنایع فلزی و معدنی ایران شد دلیل این تحریم‌ها نیز مشخص است، چون حوزه توانمندی کشور بود.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: سال گذشته بیش از ۳,۵ میلیارد دلار طرح در حوزه معدن و صنایع معدنی از جمله در زیر مجموعه‌های گل گهر، مس، مبارکه، چادرملو، آلومینیوم جنوب و ... با اشتغال افزایی بالای ۱۰ هزار نفر به بهره برداری رسید. ضمن اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی در سال گذشته به بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسید.
غریب پور افزود: سال گذشته در برنامه‌های سازمان ایمیدور ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری پیش بینی شده بود که این رقم با افزایش ۱۰۵۰ میلیارد تومانی به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسید که جای مباهات دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته در مجموعه‌های فولاد مبارکه و مس بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه گذاری داشتیم که امسال هم در چادرملو و گل گهر این اتفاق خواهد افتاد.
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: افزایش سرمایه یعنی رشد سرمایه گذاری در بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و معنایش این است که بخش معدن و صنایع معدنی منابع لازم را برای توسعه خود به تنهایی در اختیار دارد.
وی افزود: منابع بین المللی تامین مالی برای اجرای طرح‌ها در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران با اعمال تحریم‌ها به شدت دچار آسیب شده و منابع بانکی داخلی هم خیلی جوابگوی این حجم سرمایه گذاری نیست از این رو سود بنگاه‌های اقتصادی در حال حاضر صرف توسعه معدن و صنایع معدنی در کشور می‌شود.

عناوین برگزیده