تاریخ: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۱
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۹۳۴۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دژپسند:

پایه های جدید مالیاتی در راه هستند/ اقدامات گمرک در مقابله با ویروس کرونا

می متالز - وزیر اقتصاد گفت: قانون مالیات‌های مستقیم با دامنه گسترده و پایه های جدیدی روی کار خواهد آمد.
پایه های جدید مالیاتی در راه هستند/ اقدامات گمرک در مقابله با ویروس کرونا

به گزارش می متالز، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: سال ۹۸ که سال سختی بود را با همکاری همه جانبه مسوولان وزارت اقتصاد به سهولت به پایان رساندیم، رشد تجارت خارجی علی رغم تحریم ها، بهبود فضای کسب و کار و همچنین تامین مالی خزانه از جمله مواردی است که به آن دست یافتیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم بیان کرد: با ورود ویروس منحوس کرونا توانستیم در زمان قابل توجهی اقدامات بی نظیر گمرکی در واردات اقلام انجام دهیم. این موارد کنار تامین مواد اولیه تولید و تسهیل صادرات از جمله کار‌های قابل تقدیر مجموعه وزارت اقتصاد است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه درآمد‌های مالیاتی امسال با درصد قابل توجهی تحقق پیدا کرد، گفت: این در حالی صورت گرفت که مشقات خاصی به مودیان مالیاتی اعمال کند.

دژپسند ادامه داد: سالی که گذشت به بانک‌ها ابلاغ کردیم که به تامین مالی طرح‌های بزرگ عمرانی اهمیت قابل توجهی بدهند که این امر در پایان سال با رشد غیر نفتی خود را بروز داد.

وی بیان کرد: سال ۹۸، بی نظیرترین سال برای بازار سرمایه به شمار می‌رود، تحول اساسی در این امر منجر به راه اندازی کریدور سوم بازار سرمایه برای ایجاد بازار پایدار شد. عرضه اولی‌ها و بازار بدهی از جمله مواردی است که بورس را به بهترین بازار تبدیل کرده است.  

وزیر امور اقتصادی و دارای ابراز کرد: قانون مالیات‌های مستقیم با دامنه گسترده و پایه های  جدیدی روی کار خواهد آمد، همچنین  تجدید سازمان دهی معافیت‌های مالیاتی از جمله اقدامات اجرایی وزارت اقتصاد در سال جدید است.

دژپسند در پایان گفت: بعد از سال‌ها لایحه مدیریت شرکت‌های دولتی تدوین شد. انتظار داریم در سال جدید پروژه های عمرانی عظیمی را افتتاح کنیم و امیدواریم با همکاری وهمیاری همه مسوولان و کارکنان سال 99 بدون کمترین دغدغه باشد تا مجموعه وزارت اقتصاد دِین خود به اقتصاد کشور را ادا کند.

عناوین برگزیده