تاریخ: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۱
بازدید: ۴۳۱
کد خبر: ۹۳۴۵۷

تجهیز ترمینال مسافربری و ایستگاه راه‌آهن یزد به تونل ضدعفونی

می متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به راه‌اندازی تونل ضد عفونی مسافران در فرودگاه یزد برای اولین بار در کشور، اعلام کرد: پس از بررسی کیفیت کار این تونل از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان، ترمینال مسافربری و ایستگاه راه‌آهن یزد نیز به این امکان تجهیز خواهند شد.
تجهیز ترمینال مسافربری و ایستگاه راه‌آهن یزد به تونل ضدعفونی

به گزارش می متالز، «محسن صادقیان» در مراسم افتتاح و بازدید از تونل ضدعفونی فرودگاه شهید صدوقی یزد، از همت مسوولان فرودگاه یزد برای فراهم کردن این امکان به منظور کنترل شیوع کروناویروس در ورود و خروج مسافران پروازهای استان  تشکر کرد و افزود: مسوولان استان با عنایت به انتشار ویروس کرونا در کشور و تصمیمات ستاد استانی پیشگیری از کرونا، نظارت و کنترل مبادی ورودی استان را در دستور کار قرار داده‌اند که یکی از این مبادی اصلی در استان  فرودگاه بین‌المللی یزد است که با توجه به تردد زیاد مسافر در بازه زمانی کوتاه، رعایت موارد بهداشتی مسافران و ضدعفونی وسایل آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز برای اولین بار در فرودگاه‌های کشور، تونل‌های ضد عفونی مسافران در ورودی و خروجی فرودگاه شهید صدوقی یزد نصب شده و یکی از مزایای این تونل نیز ساخت آن با بهره‌گیری از دانش یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان یزد است.

معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: با توجه به توضیحات مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های استان یزد، محلول مورد استفاده برای ضدعفونی در این تونل‌ها نیز دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی کشور و برای ضد عفونی کردن بسیار موثر است.

صادقیان از ویژگی‌های بسیار مهم این تونل ضدعفونی را گندزایی تعداد زیادی مسافر در یک بازه زمانی کوتاه ذکر کرد که قطعاً رضایتمندی کاملی را برای مسافران ایجاد کرده است.

وی اعلام کرد: مقرر شد تا پس از بررسی کیفیت کار از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، این تونل در ترمینال مسافربری و ایستگاه راه آهن یزد نیز مورد استفاده قرار گیرد چرا که در این اماکن نیز شاهد تردد تعداد زیادی مسافر هستیم و این تجهیزات می‌تواند در کنترل و مبارزه با انتشار ویروس کرونا بسیار کمک کند.

معاون استاندار در پایان نیز مجدداً از مجموعه همکاران در شرکت فرودگاه‌های  شهید صدوقی یزد به ویژه برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استان و تلاش برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا قدردانی کرد.

عناوین برگزیده