تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۹۳۴۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزارت صمت منتشر کرد؛

آمار تولید محصولات منتخب صنایع معدنی و فلزی

می متالز - جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که تولید محصولات منتخب معدنی در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸، هشت محصول از ۱۲ محصول منتخب معدنی افزایش تولید ۰.۸ درصد تا ۱۹.۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ تجربه کرده‌اند.
آمار تولید محصولات منتخب صنایع معدنی و فلزی

به گزارش می متالز، طبق آمار در ۱۱ ماهه سالی که به تازگی تمام شد، در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، از ۱۱ محصول منتخب معدنی هشت محصول افزایش تولید داشته‌اند.

در مدت یاد شده، تولید سیمان نیز با رشد ۱۲.۲ درصدی از ۴۹  میلیون و ۶۳۲ هزار تن در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۷ به ۵۵ میلیون و  ۷۰۶ هزار تن در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸ رسیده است.

همچنین محصولات فولادی و فولاد خام هریک در ۱۱ ماهه پارسال به ترتیب ۵.۵ و ۵.۲ درصد رشد تولید داشته‌اند.

در این مدت بیش از ۱۸ میلیون و ۸۶۴ هزارتن محصولات فولادی و ۲۱ میلیون و ۶۷۹ هزار تم فولاد خام تولید شده است. میزان این دو محصول به ترتیب در ۱۱ ماه سال ۱۳۹۷ معادل ۱۷ میلیون و ۸۸۴ هزار تن و ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده است.

در این آمار، کم‌ترین میزان رشد تولید برای کاتد مس را با ۰.۸ درصد رشد ثبت شده که این محصول معدنی از ۲۲۵ هزار تن در مدت ذکر شده سال ۱۳۹۷، به ۲۲۶ هزار تن رسیده است.

در مقابل شمش آلومینیوم، کنسانتره زغال‌سنگ و آلومینا نیز به ترتیب ۱۶.۲ درصد، ۶.۸  درصد و ۱.۸ درصد در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷، کاهش تولید داشته‌اند.

شمش آلومینیوم در ۱۱ ماهه سال ۹۸،  ۲۴۱ هزار تن، کنسانتره زغال‌سنگ یک میلیون و ۳۹۶ هزار تن و آلومینا ۲۱۳ هزار تن تولید شده است که به ترتیب میزان تولید این محصولات در مدت مشابه سال قبلش، ۲۸۸ هزار تن، یک میلیون و ۴۹۸  هزار تن و ۲۱۷ هزار تن بوده است.

عناوین برگزیده