تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۹۳۵۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۰۰ هزار ماسک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گرفت

می متالز - مدیرکل گمرک استان بوشهر گفت: با همکاری سازمان اموال تملیکی استان بوشهر ۱۰۰ هزار ماسک، ۱۲ دستگاه تب‌سنج و ۴ هزار لیتر الکل در راستای مقابله با ویروس کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گرفت.
۱۰۰ هزار ماسک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گرفت

به گزارش می متالز، بهروز قره‌بیگی، با بیان اینکه در سال 98 گمرمات استان بوشهر موفق به کسب افتخارات و دستاوردهای درخشانی در سطح کشور شده است اظهار داشت: در این راستا گمرک بوشهر مقام  نخست صادرات کالا در کشور کسب کرد که نشان از جایگاه مهم گمرکات بوشهر در عرصه صادرات است.

وی از سرگیری واردات کالای اساسی از گمرک بوشهر بعد از 6 سال توقف را از دیگر موفقیت‌ها دانست و بیان کرد: سال گذشته 4 محموله کالای اساسی در بندر بوشهر پهلو گرفت و مجموعا 45 هزار تن برنج در گمرک بوشهر تخلیه و در انبارها ذخیره شد.

مدیرکل گمرک استان بوشهر تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی برای کالاهای وارداتی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پیگیری تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی برای کالاهای وارداتی از مبداء امارات به مقصد گمرک بوشهر و تصویب آن و کسب مقام سازمان برتر در جشنواره شهید رجایی از  دیگر موفقیت‌های گمرک بوشهر در سال 1398 بود.

قره‌بیگی با بیان اینکه خدمات در گمرکات استان بوشهر الکترونیکی انجام می‌شود گفت: در سال‌های اخیر وجود سامانه‌های هوشمند در بستر فناوری‌های مدرن اطلاعاتی و ارتباطی به نوبه خود سبب تسهیل و توسعه بیشتر تجارت، افزایش شفافیت عملکرد و آمار و اطلاعات گمرکی و سبب بهبود وضعیت گمرک الکترونیک شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1398 فعالیت‌های تجاری در استان با نظم و انسجام بالایی انجام شد خاطر نشان کرد: در این راستا گمرک بوشهر توانست در ارائه خدمات به ذی‌نفعان گام‌های بلندی بردارد.

مدیرکل گمرک استان بوشهر از ایجاد تسهیلات حداکثری در کمترین زمان ممکن برای ورود کالاهای اساسی در گمرک بوشهر خبر داد و بیان کرد: علاوه بر این  ترخیص مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و تسریع در صدور محصولات صادراتی، پذیرش ضمانت نامه‌های بانکی برای واحدهای تولیدی در سال قبل مورد توجه ویژه قرار گرفت.

قره‌بیگی تاکید کرد:راه‌اندازی 3 انبار اختصاصی برای حمایت از تولید و کاهش هزینه تمام شده، رشد چشمگیر صادرات کالاهای غیرنفتی به ویژه به کشور قطر و ترانزیت خارجی از گمرک بوشهر از دیگر برنامه‌های گمرک بوشهر در سال قبل است.

وی تحقق 13 هزار میلیارد ریال درآمد گمرکی در سال 98 در گمرکات استان بوشهر و واریز به خزانه کشور را نشان دهنده جایگاه گمرکات بوشهر در مناسبات تجاری و بازرگانی کشور دانست.

مدیرکل گمرک استان بوشهر به اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا پرداخت و گفت: ترخیص محموله‌های مواد و کالاهای مورد نیاز مقابله به بیماری کرونا در کوتاه‌ترین زمان در دستور کار قرار دارد.

قره‌بیگی با قدردانی از سازمان اموال تملیکی در توجه به مقابله به بیماری کرونا خاطر نشان کرد: در راستای مقابله با بیماری و ویروس کرونا با همکاری سازمان اموال تملیکی استان بوشهر 100 هزار ماسک، 12 دستگاه تب‌سنج و 4 هزار لیتر الکل در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گرفت.

وی  تصریح کرد: خدمت رسانی برای ترخیص کالاهای بهداشتی مربوط به مقابله با ویروس کرونا،در کمترین زمان در دستور گمرکات استان بوشهر قرار گرفته است.

عناوین برگزیده