تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۹۳۵۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات کالای غیرنفتی از استان بوشهر ۱۹ درصد افزایش یافت

می متالز - مدیرکل گمرک استان بوشهر از صادرات ۲۳ میلیون تن کالا بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر در سال قبل خبرداد و گفت: این میزان صادرات غیرنفتی نسبت به سال ماقبل آن ۱۹ درصد افزایش یافته است.
صادرات کالای غیرنفتی از استان بوشهر ۱۹ درصد افزایش یافت

به گزارش می متالز، بهروز قره‌بیگی، با اشاره به صادرات کالا از گمرکات 14 گانه استان بوشهر اظهار داشت: در سال گذشته با احتساب میعانات گازی افزون بر 24.7 میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد.

وی ارزش کالاهای صادراتی یاد شده را 8.4 میلیارد دلار دانست و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه صادرات کالای غیرنفتی در کشور رتبه نخست دارد.

مدیرکل گمرک استان بوشهر با اشاره به صادرات کالا بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر گفت: سال قبل 23.7 میلیون تن کالا بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر صادر شد که این میزان صادرات کالای غیرنفتی نسبت به سال ماقبل آن 19 درصد افزایش یافته است.

قره‌بیگی با بیان اینکه ارزش کالاهای صادر شده در سال گذشته 7.6 میلیارد دلار است خاطر نشان کرد:  عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات بوده است.

وی،کشورهای چین، امارات متحده عربی، مناطق ویژه اقتصادی، افغانستان، هند، کره جنوبی، قطر، پاکستان، ترکیه و برزیل را مقصد کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر دانست.

وی با اشاره به واردات کالا از گمرکات استان بوشهر در سال قبل تصریح کرد: سال قبل افزون بر 505 هزار تن کالا به ارزش افزون بر 1.2 میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 9 و از نظر ارزشی 26 درصد کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان بوشهر عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان بوشهر را موز، لاستیک خودروی سواری، کره، چای سیاه، قطعات خودرو، برنج، یراق آلات، شیرآلات صنعتی و قطعات درب اتوماتیک دانست.

قره‌بیگی افزود: کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، نیوزیلند، آلمان، سریلانکا، ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا عمده کشورهای مبدا وارداتی گمرکات استان بوشهر بوده است.

وی، درآمد گمرکات استان بوشهر در سال گذشته را افزون بر 1370 میلیارد تومان دانست و گفت:تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی برای کالاهای وارداتی از مبداء امارات به مقصد گمرک بوشهر در سال قبل از عوامل مهم زمینه رونق اقتصادی در بوشهر بوده است.

عناوین برگزیده