تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۹۳۶۱۱
یارمحمدی مطرح کرد:

تقویت و توسعه پس‌کرانه ها؛ مهم ترین اولویت در بحث توسعه بندر چابهار

می متالز - عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: مهم ترین اولویت در بحث توسعه بندر چابهار، تقویت و توسعه پس‌کرانه های بندر است، قطعا تا زمانی که پس کرانه های چابهار تقویت و توسعه نیابد، نمی توان اقدام به افزایش بارگیری و تخلیه کالا کرد.
تقویت و توسعه پس‌کرانه ها؛ مهم ترین اولویت در بحث توسعه بندر چابهار

به گزارش می متالز، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به روند توسعه بندر چابهار در سال 98، گفت: خوشبختانه در طول یک سال گذشته اقدامات قابل قبولی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه بندر چابهار صورت گرفته است، هر چند که به نظر من تمام دستگاه های متولی می توانستند عملکرد بسیار بهتری داشته باشند.

 

تقویت و توسعه پس‌کرانه ها؛ مهم ترین اولویت در بحث توسعه بندر چابهار

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من مهم ترین اولویت در بحث توسعه بندر چابهار، تقویت و توسعه پس‌کرانه های بندر است، قطعا تا زمانی که پس کرانه های چابهار تقویت و توسعه نیابد، نمی توان اقدام به افزایش بارگیری و تخلیه کالا کرد.

 

عدم بهره گیری بندر چابهار از حمل و نقل ریلی

وی تصریح کرد: یکی دیگر از نقاط ضعف بندر چابهار در شرایط کنونی، عدم بهره گیری این بندر از حمل و نقل ریلی است، البته بر اساس وعده مسئولان وزارت راه و شهرسازی قرار است که پروژه راه آهن چابهار به زاهدان تا سال 1400 به بهره برداری برسد.

یارمحمدی ادامه داد: بر اساس چشم انداز توسعه بندر چابهار، این بندر باید سالانه 85 میلیون کالا را تخلیه و بارگیری کند، در چشم انداز کوتاه مدت نیز این بندر باید سالانه هشت و نیم میلیون کالا را تخلیه و بارگیری کند اما در شرایط کنونی به دلیل عدم توسعه زیر ساخت ها، تحقق چشم انداز بسیار سخت است.

 

انتقاد از عملکرد شرکت‌های هندی در بحث سرمایه گذاری در بندر چابهار

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از عملکرد شرکت‌های هندی در بحث سرمایه گذاری در بندر چابهار، گفت: بر اساس توافق ایران و هند قرار بود که شرکت های این کشور، اعتباری حدود 85 میلیون دلار را در عرصه توسعه بندر چابهار سرمایه گذاری کنند اما متأسفانه این مسئله تاکنون محقق نشده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه باید هرچه سریع تر موضوع قرارداد همکاری هند در بندر چابهار را تعیین تکلیف کنند.

عناوین برگزیده