تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۱۶
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۹۳۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رونق تولید 107 طرح با دریافت 52 میلیارد تومان تسهیلات در استان کردستان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از رونق تولید 107 طرح با دریافت 52 میلیارد تومان تسهیلات خبر داد.
رونق تولید 107 طرح با دریافت 52 میلیارد تومان تسهیلات در استان کردستان

به گزارش می متالز، محمد دره وزمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری واستخدامی کشور برگزار شد افزود: در سال جاری 571 واحد مشکل‌دار از طریق سایت بهین‌یاب برای دریافت تسهیلات و سرمایه در گردش ثبت‌نام کرده‌اند و 460 طرح به بانک‌ها معرفی شده‌اند.
دره وزمی، به معرفی 128 طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات خبر داد و افزود: از مجموع این طرح های معرفی شده 33 طرح توسط بانک ها رد شده است.
وی با بیان اینکه تلاش ما در جهت فعال نگاه داشتن واحدهای تولیدی موجود، افزایش توان واحدهای نیمه فعال و فعال کردن واحدهای راکد برای افزایش اشتغال در استان است گفت: در استان کردستان تنها پنج واحد تولیدی با اشتغال بالای 200 نفر وجود دارد.
دره وزمی یادآور شد: کردستان با دو درصد جمعیت کشور836 واحد تولیدی دارد و در سال جاری حدود 152 طرح و واحد صنعتی و کشاورزی با 73 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که از نظر تعداد، 1.3 دهم کشور و از نظر مبلغ 8 دهم درصد کشور را به خود اختصاص داده است.
محمد دره وزمی همچنین به عدم تمایل بانک ها در پرداخت تسهیلات برای بازسازی و نوسازی خط تولید برخی واحدها نیز اشاره کرد و افزود: بوجود آمدن رونق در واحدهای تولیدی از طریق بازسازی و نوسازی خط تولید امکان پذیر است که متاسفانه بانک‌های استان هیچ رغبتی به نوسازی و بازسازی واحدها ندارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان تصریح کرد: عموما طرح های ایجادی که به بانک ها معرفی می شود از جانب آنها رد می شود.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده