تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۹۳۶۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

تزریق حجم زیاد نقدینگی توسط فعالان تازه وارد

می متالز - با کنترل بازار‌های رقیب با استفاده از ابزار‌های غیراقتصادی حجم زیاد نقدینگی توسط فعالان تازه وارد به بازار سرمایه تزریق شده است.
تزریق حجم زیاد نقدینگی توسط فعالان تازه وارد

به گزارش می متالز، امین رنجبر مدیرعامل شرکت سبدگردان آبان اظهار کرد: جهش شاخص بورس در یک سال گذشته ابتدا بخشی از فرایند تطبیق ارزش سهام شرکت‌ها با تغییرات بزرگ به وجود آمده در بازار ارز بود. اما از نیمه سال با اراده دولتمردان ورود نقدینگی ناامید از سایر بازار‌ها این رالی صعودی را تداوم بخشید.

 

وی افزود: با کنترل بازار‌های رقیب با استفاده از ابزار‌های غیراقتصادی حجم زیاد نقدینگی توسط فعالان تازه وارد به بازار سرمایه تزریق شده است.

 

مدیرعامل شرکت سبدگردان آبان ادامه داد: به نظر می‌رسد تصمیم گیرندگان کلان اقتصادی دولت در پی بهره مندی از قدرت جذب نقدینگی بدون ایجاد آثار تورمی سیل نقدینگی سرگردان را به بازار سرمایه سوق داده و موجب روند بی سابقه این بازار گشته اند. تا جایی که شاخص فقط برای چند ساعت فرصت اصلاح را می‌تواند تجربه کند.

 

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تصمیم دولت در خصوص واگذاری سهام در بازار نیز می‌تواند انگیزه دیگری برای سوق دادن نقدینگی به بازار سهام شود. 

عناوین برگزیده