تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۹۳۶۸۹
سرویس خبر : انرژی

تحویل ۶۱ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها در سال ۹۸

می متالز - مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از تحویل ۶۱ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها در سال ۹۸ خبر داد و گفت: شرکت ملی گاز پروژه‌هایی تعریف کرده تا گاز را از مبادی تولید به نقاط مختلف کشور برساند.
تحویل ۶۱ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها در سال ۹۸

به گزارش می متالز، «مهدی جمشیدی دانا» با اشاره به اینکه پروژه‌های زیادی در شرکت مهندسی و توسعه گاز در ارتباط با افزایش ظرفیت انتقال گاز از مبادی تولید به مرکز و شمال وجود دارد، ‌ادامه داد: در سال ۹۹ قرار است قسمت‌هایی از خط نهم سراسری در جنوب کشور در دست ساخت است و در سال جاری به بهره‌ برداری خواهد رسید.

وی افزود:‌ همچنین ساخت چندین ایستگاه تقویت فشار برای حفظ فشار شبکه در دستور کار قرار دارد.

جمشیدی دانا تاکید کرد: برنامه شرکت ملی گاز به گونه‌ای تدوین شده که حداکثر تولید گاز از مبادی تولید به ویژه پارس جنوبی را به نقاط مختلف کشور منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ و در زمان پیک مصرف روزانه ۹۰۰ میلیون متر مکعب گاز به پالایشگاه‌ها تحویل و ۸۰۰ میلیون متر مکعب به شبکه گاز وارد می‌شد،‌ گفت:‌ بر اساس اعلام رئیس جمهوری تولید گاز کشور با بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی به یک میلیارد متر مکعب در سال می‌رسد و شرکت ملی گاز نیز در تلاش است تا زیر ساخت‌های لازم برای انتقال این گاز را فراهم کند تا هیچ گازی در سکوهای تولیدی باقی نماند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران به گاز رسانی ۶۱ میلیارد متر مکعبی به نیروگاه‌ها در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود:‌ در خصوص تزریق گاز به میادین نفتی در زمان پیک مصرف ناچار شدیم تا مقدار گاز تزریقی را کاهش دهیم.

در سال‌های اخیر با بهره‌ برداری از فازهای جدید پارس جنوبی تولید گاز کشور افزایش داشته تا آنجا که با وجود مصرف ۷۰۰ میلیون متر مکعبی گاز در روزهای سرد زمستان سال گذشته،‌ هیچ قطعی گازی در شبکه اعلام نشد و پایداری گاز حتی در مناطق شمالی کشور نیز در حد قابل قبول بود. به گونه‌ای که با بارش برف بی‌ سابقه در استان‌های گیلان و مازندران و قطع شبکه‌های آب و برق، ‌شبکه گاز به خدمت‌ رسانی خود به مردم ادامه داد.

عناوین برگزیده