تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۹۳۷۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس در هفته دوم نوروز چه می‌شود؟ / سیگنال‌های امید بخش برای سهامداران

می متالز - با وجود اعمال محدودیت‌هایی برای مقابله با شیوع کرونا، تا این لحظه خبری مبنی بر تعطیلی بازار سهام در هفته دوم نوروز منتشر نشده است. شاخص بورس در اولین هفته سال ۹۹ که تنها دو روز معاملاتی داشت، با رشدی ۸ هزار و ۳۶۷ واحدی بر پله ۵۲۱ هزار و ۲۶۷ واحدی تکیه زده بود. اما آیا این روند ادامه دارد؟
بورس در هفته دوم نوروز چه می‌شود؟ / سیگنال‌های امید بخش برای سهامداران

به گزارش می متالز، با وجود اعمال محدودیت‌هایی برای مقابله با شیوع کرونا، تا این لحظه خبری مبنی بر تعطیلی بازار سهام در هفته دوم نوروز منتشر نشده است.

چهارشنبه اخیر، ششم فروردین ماه علی صحرایی، مدیرعامل بورس و اوراق بهادار تهران با تاکید بر اینکه بورس تابع فعالیت بانک‌هاست، گفته بود: بازار سرمایه به کار خود ادامه می‌دهد.

بنابراین فردا، شنبه نهم فروردین ماه سهامداران می‌توانند معاملات خود را انجام دهند. اما شنبه بازار سهم در چه وضعیتی کار خود را آغاز خواهد کرد؟

در اولین هفته بورس در سال ۹۹ که تنها دو روز معاملاتی داشت، شاخص کل با رشدی ۸ هزار و ۳۶۷ واحدی بر پله ۵۲۱ هزار و ۲۶۷ واحدی تکیه زد.

 رشد ۸ هزار واحدی شاخص در اولین هفته سال ۹۹ / حقیقی‌ها بازار را در دست گرفتند

رشد شاخص بورس درحالیست که پیش از شروع فعالیت بازار در امسال، در نظرسنجی فروردین ماه سال ۹۹، معادل ۸۰ درصد کارشناسان و معامله‌گران مشارکت کننده در نظرسنجی بازار دو هفته نخست سال ۹۹ را مثبت پیش‌ بینی کرده بودند.

در همین حال علیرضا رحیمی نماینده مجلس خبر داده که با بخش قابل توجهی از درخواست ۵ میلیارددلاری ایران از صندوق بین المللی پول موافقت شده است.

از سوی دیگر  آنالیز بازارها در فروردین ماه سال گذشته نشان می‌دهد بورس بیشترین بازدهی را نسبت به دیگر بازارهای مالی به ثبت رسانده بود.

آیا در فروردین ماه امسال نیز بازار سهام ‌می‌تواند نسبت به دیگر بازارها بازدهی بیشتری داشته باشد؟

عناوین برگزیده