تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۹۳۷۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خالص فعالیت کارگران در معدن چقدر است؟

می متالز - صمدی گفت: کار کردن در معادن جزو مشاغل سخت به حساب می‌آید از این رو زمان فعالیت کارگران معدن کمتر از سایر مشاغل است.
خالص فعالیت کارگران در معدن چقدر است؟

به گزارش می متالز، سعید صمدی رئیس کمیسیون معدن خانه اقتصاد ایران در پاسخ به این سوال که کارگران معدن چند ساعت در روز باید کار کنند؟ گفت: به دلیل اینکه کار کردن در معادن جزو مشاغل سخت به حساب می‌آید از این رو زمان کاری آنها نسبت به مابقی مشاغل کمتر است. 

او بیان کرد: هم اکنون کارگران در معادن در ۳ شیفت کاری ۶ ساعته مشغول به کار هستند بدین معنا که یک شیفت کاری از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر است که نمی‌توان این زمان را کمتر از این مقدار کرد چرا که تعویض لباس و رفت و آمد‌های معدنکاران در معدن ۳ ساعت زمان می‌برد و زمان خالص کار کرد آن‌ها ۳ ساعت در روز به شمار می‌آید.

رئیس کمیسیون معدن خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه معدن‌کاری جزء مشاغل سخت و زیان آور تلقی می‌شود، گفت: در این بین یکی از دغدغه‌های اصلی کارگران معدن کمبود تسهیلات و خدماتی است که طبق قانون باید به آن‌ها تعلق گیرد که امیدواریم در سال جدید دولت همکاری‌های لازم را در این خصوص داشته باشد.

به گفته این مقام مسوول، در حالی که این روز‌ها شاهد شرایط حاد و بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشورمان هستیم، هنوز دولت و هیات وزیران تکلیف بخش معدن و تعطیلی آنها، همچنین حق و حقوق کارگران و پرسنل شاغل در آن‌ها را مشخص نکرده است.

عناوین برگزیده