تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۹۳۷۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
تحلیلگر بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن خبر داد:

اعلام آمادگی برزیل و استرالیا برای تامین کننده کسری تولید سنگ آهن کانادا، هند و آفریقای جنوبی/ بهای سنگ آهن امروز نزولی شد

می متالز - عرضه سنگ آهن به علت قرنطینه 21 روزه معادن کشورهای کانادا، آفریقای جنوبی و هند ناشی از شیوع ویروس کرونا کاهش یافته و همین امر باعث اختلال در فعالیت معدنکاری و کاهش حمل محموله ها دریایی شده است.
اعلام آمادگی برزیل و استرالیا برای تامین کننده کسری تولید سنگ آهن کانادا، هند و آفریقای جنوبی/ بهای سنگ آهن امروز نزولی شد

به گزارش می متالز، شنیده شده که سنگ آهن فاین هند به دلیل رقابت پذیری در قیمت، به طور گسترده در کارخانه های فولاد چین به ویژه استان های هبی (Hebei)، شانشی Shanxi و شاندونگ Shandong مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، تخمین زده می شود که حدود 120 میلیون تن عرضه سنگ آهن در سال در اثر اختلال در عرضه هند، آفریقای جنوبی و کانادا، کاهش یابد.

در غیاب و نبود این کشورها، معدنکاران استرالیا و برزیل اعلام آمادگی کرده اند که از این خلا عرضه برای کسب سهم بیشتر از بازار و بهره مند شدن از قیمت های بالاتر سنگ آهن استفاده نمایند.

امروز بدلیل اعلام غول های برزیل و استرالیا مبنی بر تامین کسری تولید 3 کشور فوق، قیمت سنگ آهن کاهش یافت. بر این اساس شاخص پلتس قیمت عیار 62 درصد را با 1 دلار و 10 سنت کاهش، 85.95 دلار و شاخص متال بولتن قیمت عیار 65 درصد را با 1 دلار و 20 سنت کاهش، 102.20 دلار اعلام کردند.

عناوین برگزیده