تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۹۳۷۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار:

بورس ایران همه ابزارهای مالی دنیا را دارد/ امکان حضور ابزارهای جدید حوزه بیمه

می متالز - معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه از لحاظ ابزار مالی کامل است، گفت: ابزارهای جدید حوزه بیمه هنوز راه‌اندازی نشده و امکان عملیاتی شدن آنها وجود دارد.
بورس ایران همه ابزارهای مالی دنیا را دارد/ امکان حضور ابزارهای جدید حوزه بیمه

به گزارش می متالز، حسن امیری با بیان اینکه همه ابزارهای مالی در بورس‌های دنیا در بازار سرمایه ایران نیز وجود دارد گفت: تنوع این ابزارها بسیار وسیع است. ممکن است برای صنعت خاصی ابزار جدیدی باشد. نقش شرکت‌های تامین سرمایه این است که مهندسی مالی و ابزارسازی جدید کنند. حتی ممکن است ابزارهای مختلف را برای یک پروژه باهم استفاده کنند. این روش‌هایی است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال ابزارهای حوزه بیمه هنوز راه‌اندازی نشده و امکان عملیاتی شدن و به بازار آمدن آنها وجود دارد.

وی افزود: مردم می توانند از ابزارهای جدید که وارد بازار سرمایه و عملیاتی می‌شود استفاده کنند اما دارای فرآیند طولانی‌مدت است. نقش فرهنگ‌سازی و برگزاری سمینار و دوره‌هایی که بورس و فرابورس در شهرستان‌ها برگزار می‌کنند به توسعه این فرهنگ در سطح جامعه کمک می‌کند. بازار سرمایه از لحاظ ابزار مالی کامل است اما درمورد استفاده از این ابزارها باید کار بیشتری انجام شود.

نظرات بینندگان
محمدرضا جعفرپور
-
تاریخ : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۹
سلام علیکم .
لطفاً نسبت به تعداد جمعیت کشور زیر ساخت و نرم افزارها و سخت افزارها و آموزش نیروی انسانی و تجدید ساختار سازمانهای مربوط به امور مالی و مهمتر از همه کاهش نرخ بهره و تسهیلات به نرخ بین المللی یعنی حدود ۲۵صدم درصد و افزایش ساعات کاری بورس مطابق استاندارد جهانی و اتصال بورس ایران به بورس‌های معابر جهانی و حمایت همه جانبه از شرکتهای تولیدی و رفع قوانین دست و پاگیری و حذف رانت انحصاری از مهمترین اقداماتی است که باید برای رونق بخشیدن و جذب سرمایه های کشور صورت گیرد .
عناوین برگزیده