تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۹۳۷۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد:

مهمترین تهدید در کمین سهامداران/ بازدهی بورس بهتر از رقبا + چند توصیه

می متالز - مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه بازده حضور در بورس بیشتر از میانگین سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری است، مهمترین تهدید در کمین سهامداران با دانش ناکافی را اعلام کرد.
مهمترین تهدید در کمین سهامداران/ بازدهی بورس بهتر از رقبا + چند توصیه

به گزارش می متالز، علی صحرائی با بیان اینکه صندوق‌ها برای افرادی که سرمایه بسیاری دارند و فرصت حضور و رصد بازار را ندارند، مناسب است به سرمایه گذاران توصیه کرد: حضور مردم در بورس باید غیرمستقیم باشد و افرادی که تخصص داشته با متنوع‌سازی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری که پیش‌روی هر صندوقی قرار دارد ریسک‌های موجود را پوشش دهند.

وی افزود: افرادی باید وارد بازار سرمایه شوند که دانش کافی دارند زیرا این سرمایه‌گذاری مانند هر موضوعی دیگری کار تخصصی بوده و پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های لازم به خود را دارد. سرمایه‌گذاران باید افق بلند مدت داشته و از معاملات روزانه و نگاه کوتاه مدت به سرمایه‌گذاری میان مدت تغییر رویه دهند.

این مقام مسوول تصریح کرد: بازده حضور در بازار سرمایه بیشتر از متوسط سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری بوده به خصوص که این حضور کمک به اقتصاد ملی و تشکیل سرمایه‌های ملی می‌کند. همچنین حوزه‌های دیگر بیشتر جنبه سفته‌بازی دارند. بیشترین تهدیدی که در کمین افراد با دانش ناکافی است، فضای مجازی بوده که به پخش اخبار و شایعات نادرست می‌پردازد.

صحرائی با اشاره به حضور غیرمستقیم  مردم در بورس عنوان کرد: سرمایه‌گذاران بهتر است از طریق صندوق‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنند که علاوه بر تخصص، صرفه‌جویی در مقیاس مدیریت دارند و بازار را نیز به خوبی می‌شناسند.  توصیه بسیار مهم اینکه مردم با منابع مازاد وارد بازار شوند. فروش دارایی‌ های روزمره مانند آپارتمان و خودرو بسیار خطرناک است زیرا سرمایه‌گذاری در بورس هم خطرات خود را دارد و  سرمایه‌گذاران بهتر است با اتکا به منابع پس‌اندازی وارد بازار سرمایه شوند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده