تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۹۳۷۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اثر مالی تسعیر ارز جدید برای "وبصادر" هم مثبت است/ اعلام جزییات در آینده

می متالز - بانک صادرات هم با اعلام نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی، آثار مالی این رویداد بر صورت های مالی ۹۸ را مثبت دانست.
اثر مالی تسعیر ارز جدید برای "وبصادر" هم مثبت است/ اعلام جزییات در آینده

به گزارش می متالز، بانک صادرات هم پس از چهار بانک تجارت، اقتصاد نوین، سینا و خاورمیانه در خصوص نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی در پایان سال 98 توضیح داد و با رشد 4.9 درصدی قیمت و حجم تقاضای بیش از 331 میلیونی، صف خرید روبرو شد.

براین اساس، احمد فاضلی معاونت مالی "وبصادر" اعلام کرد: طبق بخشنامه ۲۸ اسفند بانک مرکزی، مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی برای پایان سال مالی ۹۸ به منظور اعمال در دفاتر و تهیه صورت های مالی مبلغ ۱۰۲۰۰ تومان برای هر یورو و ۹ هزار تومان برای هر دلار آمریکا و سایر اسعار بر مبنای نرخ برابری آن به یورو در پایان سال تعیین شده است.

نرخ تسعیر اعمال شده در صورت های مالی پایان سال ۹۷ مبلغ ۸۵۰۰ تومان برای هر یورو و ۷۵۰۰ تومان برای هر دلار آمریکا بوده است. همچنین آن دسته از اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی که به نرخ های سامانه نیما و سامانه الکترونیکی ارزی ایجاد شدند باید شناسایی و بر اساس شروط مندرج در بندهای الف- ۱ و الف- ۲ بخشنامه فوق تسعیر شوند.

لذا با اعمال این بخشنامه، وضعیت باز ارزی این بانک مثبت شده و تبعاً آثار درآمدی به همراه خواهد داشت. تعیین آثار مالی با اهمیت ناشی از اعمال این بخشنامه بر صورت های مالی برای سال مالی ۹۸ منوط به تهیه صورت وضعیت بازار ارزی با رعایت شروط جدید و محاسبه ذخیره کاهش ارزش و مطالبات ارزی خواهد بود که پس از تکمیل فرآیند جهت اطلاع سهامداران بانک افشا می‌شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده