تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۷
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۹۳۷۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر اقتصاد اعلام کرد:

علت افزایش ۲۵ درصدی بیمه شخص ثالث/ تمدید خودکار بیمه نامه ها

می متالز - وزیر اقتصاد با اعلام توضیح درباره افزایش ۲۵ درصدی بیمه شخص ثالث از تمدید خودکار بیمه نامه ها تا دو ماه آینده و پرداخت وام دو ساله به حدود چهار میلیون خانوار و صاحبان کسب و کار خبر داد.
علت افزایش ۲۵ درصدی بیمه شخص ثالث/ تمدید خودکار بیمه نامه ها

به گزارش می متالز، فرهاد دژپسند درباره افزایش 25 درصدی نرخ بیمه شخص ثالث در سال جاری به رادیو تهران گفت: این نوع بیمه دارای ضریب خسارت زیاد  114 درصدی بوده و عملا  سودی ندارد. بنابراین افزایش قیمت بیمه شخص ثالث توسط، سوی شورای عالی بیمه و بر مبنای نرخ سود صفر اعمال شده و تنها دغدغه هم جلوگیری از خسران صنعت بیمه بود.

وی ادامه داد: بیمه مرکزی به شدت و با کمک وزیر دادگستری، پیگیر بود تا مانع از افزایش 22 درصدی دیه بود که نشد . دیه 330 میلیون تومانی سال جاری مطلوب وزارت اقتصاد هم نیست. در این میان فعلا به دلیل کرونا، بیمه نامه ها تا دو ماه آینده بطور خودکار تمدید و به منزله امهال" است ولی در زمان مقرر، قرار داد بیمه شخص ثالث انجام خواهد شد.

این وزیر با اشاره به افزایش حمایت های دولت از مردم مانند پرداخت کمک معیشتی به سه میلیون نفر و به علت شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا ادامه داد: پرداخت وام بانکی دو ساله به حدود چهار میلیون خانوار و صاحبان کسب و کار خرد خانگی و غیرخانگی با سود پایین نیز برای این اقشار در نظر گرفته شده که بخشی از آن دولت و بخشی هم بانک ها جبران می کنند.

دژپسند با اعلام مهلت سه ماهه مودیان برای پرداخت مالیات درباره جهش تولید هم توضیح داد: این موضوع و رشد اقتصادی دارای اولویت است و نقشه راهی هم تدوین و به همکاران وزارت اقتصاد ابلاغ شد. بررسی و نهایی سازی پیش نویس برنامه جامع هم از صبح امروز در دستور کار قرار دارد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده