تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۲۹
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۹۳۷۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اثر درآمد تسعیر ارز سال گذشته بانک وابسته به بنیاد اعلام شد

می متالز - بانک سینا در خصوص ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی پایان سال ۹۸ توضیح داد و اثر این متغیر مهم را اعلام کرد.
اثر درآمد تسعیر ارز سال گذشته بانک وابسته به بنیاد اعلام شد

به گزارش می متالز، بانک سینا که با سرمایه هزار میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس حاضر است بعد از ابلاغیه بانک مرکزی در مورد نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی پایان سال 98 دست به شفاف سازی زد.

براین اساس، ضیاء ایمانی مدیرعامل "وسینا" اعلام کرد: براساس بخشنامه ۲۸ اسفند بانک مرکزی، مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی‌های ارزی برای پایان سال مالی ۹۸ به منظور اعمال در دفاتر بانک و تهیه صورت های مالی ۱۰۲۰۰ تومان برای هر یورو و ۹۰۰۰ تومان برای هر دلار آمریکا و سایر ارزها بر مبنای نرخ برابری آنها با یورو تعیین شده است.( نرخ تسعیر اعمال شده در صورت های مالی سال ۹۷ مبلغ ۸۵۰۰ تومان برای هر یورو و ۷۵۰۰ تومان برای هر دلار و سایر ارزها بر مبنای نرخ برابری آنها با دلار بوده است).

با توجه به مراتب فوق بانک سینا دارای وضعیت بازار ارزی مثبت در ۲۹ اسفند ماه بوده و با اعمال نرخ های جدید تسعیر ارز، اثر درآمدی آن حدود ۷ میلیارد تومان است اما تعیین آثار دقیق آن بر سود و زیان بانک منوط به تکمیل فرایند تهیه صورت های مالی ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۸ است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده