تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۳۱
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۹۳۷۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس هیات عامل ایمیدرو :

مشکل ۴ شرکت بورسی برطرف شد/ راه اندازی طرح های ۲.۳ میلیارد دلاری

می متالز - رییس هیات عامل ایمیدرو از راه اندازی بیش از ۲.۳ میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی در سال جدید و برطرف شدن مشکل تامین مواد اولیه فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، گل گهر و چادرملو خبر داد.
مشکل ۴ شرکت بورسی برطرف شد/ راه اندازی طرح های ۲.۳ میلیارد دلاری

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور با برگزاری جلسه ای از طریق ویدئو کنفرانس با مدیران شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، گل گهر، چادرملو، ملی مس، ایرالکو، سیمان داراب ، تهیه و تولید مواد معدنی و آلومینای جاجرم جهت بررسی راهکارها و تحقق شعار جهش تولید گفت: تکمیل و راه اندازی پروژه های نیمه تمام، تامین پایدار مواد اولیه و تسهیل صادرات از جمله ابزارهای جهش تولید در سال ۹۹ است.

وی تاکید کرد: در سال جدید بیش از ۲.۳ میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی راه اندازی خواهد شد. مشکل تامین پایدار مواد اولیه (کنسانتره و گندله) شرکت های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان برطرف و در روز پایانی سال ۹۸ به سرانجام رسید که چنین امری سبب تامین خوارک این دو شرکت می شود. همچنین شرکت های گل گهر و چادرملو نیز مشکلی در تامین مواد اولیه (سنگ آهن) نخواهد داشت.

این مقام مسئول ایجاد تغییرات محسوس در تولید را از عوامل دستیابی به جهش تولید دانست و افزود: مدیران شرکت های بزرگ، بازنگری در برنامه ها (کوتاه، میان و بلند مدت) داشته باشند تا بر اساس آن ایمیدرو برنامه راه اندازی طرح های سال جدید را اعلام کند. حل کردن مشکلات بخش فولادسازی طرح های استانی، تامین خوراک کارخانه های آلومینیوم و فولاد از جمله اقداماتی است که ایمیدرو در سال ۹۹ با کمک وزارت صنعت و شرکت های خصوصی انجام می دهد.

غریب پور با اشاره به اهمیت صادرات ادامه داد: رویکرد صادراتی یکی از روش هایی است که تولید را با جهش مواجه می کند. ایمیدرو این امر را همچون دو سال گذشته اجرایی می کند اما از پیشنهادهای جدید شرکت ها نیز برای رشد صادرات استقبال خواهد کرد.خصوصی سازی از جمله روش هایی است که به پویا شدن اقتصاد و توسعه صادرات می انجامد و مشکلات را حل می کند. افزایش سرمایه شرکت های ملی مس و گل گهر شرایط را برای سرمایه گذاری، اتمام پروژه ها و رشد تولید فراهم می کند.

وی با بیان اینکه افزایش ۱۰هزار میلیارد تومانی سرمایه شرکت ملی مس، عیدی ایمیدرو به این مجموعه و سهامداران است، ادامه داد: به زودی افزایش سرمایه شرکت های گل گهر، چادرملو و سالکو هم انجام می شود. در برخی معادن بوکسیت مشکلاتی ایجاد شده از این رو شرکت آلومینای ایران برای تامین این ماده از معادن جایگزین در سایر استان ها استفاده کند.

غریب پور درباره احیای معادن کوچک نیز توضیح داد: در سال جدید با مشارکت بخش خصوصی برنامه احیای معادن کوچک با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.ادامه اجرای برنامه اکتشاف در سال پیش رو یکی دیگر از اولویت های ایمیدرو است به طوری که تکمیل اکتشافات و واگذاری پهنه ها به بخش خصوصی از مهمترین اقدامات این حوزه است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده