تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۳
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۹۳۹۸۱

محصولات صادراتی ترکیه از طریق خط آهن به ایران ارسال می‌شود

می متالز - در پی شیوع ویروس کرونا و بسته شدن کلیه مرزهای زمینی بین ایران و ترکیه، صادرات از طریق خط آهن وان - کاپی‌کوی صورت می‌گیرد.
محصولات صادراتی ترکیه از طریق خط آهن به ایران ارسال می‌شود

به گزارش می متالز به نقل از آناتولی، به دنبال شیوع ویروس کرونا و بسته شدن کلیه مرزهای زمینی بین ایران و ترکیه - مسیرهای زمینی آغری - گوربولاک، وان - کاپی‌کوی، حکاری- اسن‌دره، اغدیر - دیل‌اوجو، صادرات از ترکیه به ایران از طریق خط آهن وان - کاپی‌کوی صورت میگیرد.

در این راستا محصولات صادراتی از منطقه آزاد مرسین با کامیون و تریلی به مرکز لجستیک خط آهن وان منتقل شد و در این مرکز در راستای تدابیر اتخاذی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی محصولات صادراتی ضد عفونی و با واگنهایی که از ایران آمده به این کشور ارسال شد.

در این راستا 168 واگن چسب سرامیک، کنجاله سویا، نئوپان، ریل راه آهن، روی، لاستیک تراکتور، ورق قلع، کاغذ، قوطی و موز به ایران تحویل داده شد.

فارق آلتینال، عضو مجمع اتاق تجارت و صنایع وان به خبرنگار آناتولی گفت: صادرات به ایران از طریق خط آهن کاپی‌کوی را با تعداد محدودی واگن آغاز کردهایم.

وی تصریح کرد: تلاش میکنیم تا در این دوره دشوار و چالش برانگیز تا جایی که ممکن است تجارت و صادرات به ایران را ادامه دهیم.

آلتینال با بیان اینکه تنها برای صادرات میوه و خوراکی از وان واگن تخصیص یافته، گفت: علاوه بر غذا و میوه، محصولات مختلف در دروازههای مرزی منتظر ارسال هستند. هیچ مشکلی در زمینه نظافت و بهداشت وجود ندارد. ما مواد غذایی و میوه ها را با دقت و به صورت کاملاً بهداشتی به ایران می‌فرستیم. ما از مسوولان درخواست داریم تا برای صادرات محصولات غیرخوراکی نیز واگن در اختیار ما قرار دهند.

وی تاکید کرد: ظرفیت تجاری بسیار بالایی با ایران داریم و در این روزهای دشوار که اهمیت صادرات برای کشورمان بسیار زیاد است باید تلاش کنیم تا به تجارت و صادرات ادامه دهیم.

 

عناوین برگزیده