تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۲۵
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۹۴۰۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مصوبات نخستین جلسه ستاد جهش تولید در سازمان زمین شناسی

می متالز - در اولین روز کاری سال ۹۹ جلسه ستاد پایش برنامه‌های جهش تولید تشکیل و طی بررسی زمینه‌های عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، در اولین هم‌ اندیشی میان مدیران و متخصصان خود مواردی را مصوب نمود که اجرای آن با سرعت و دقت انجام خواهد گرفت.
مصوبات نخستین جلسه ستاد جهش تولید در سازمان زمین شناسی

به گزارش می متالز، پیرو اعلام سال ۱۳۹۹ به عنوان سال “جهش تولید” از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ستاد پیگیری و پایش برنامه‌های “جهش تولید” سازمان زمین‌ شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در اولین روز کاری سال جدید تشکیل و طی بررسی زمینه‌های عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، موارد زیر را در اولین هم‌ اندیشی میان مدیران و متخصصان خود مصوب نمود که اجرای آن با سرعت و دقت انجام خواهد گرفت.

۱- تعریف دو برنامه جدید در حوزه مطالعات زمین‌ شناسی شامل پروژه تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی کشور در مقیاس یک‌ پنجاه‌ هزارم با هدف کمک به اکتشاف دخایر نوین معدنی و همچنین شناخت منشا مخاطرات طبیعی در کشور و دیگری شروع مقدماتی پروژه بازنگری و به روزآوری نقشه‌های یکصدهزارم زمین‌شناسی با هدف تولید نقشه‌های زمین‌ شناسی نسل دوم.

۲- افزایش بازدهی در فرآیند اکتشاف ذخایر معدنی با هدف تعیین تکلیف سریع پهنه‌ها و محدوده‌های اکتشافی موجود در چارچوب پیمایش‌های صحرایی سریع، علمی، به موقع و هدفمند.

۳- باتوجه به وجود ظرفیت ارتقاء بازدهی در بخش معدن کشور از راه معرفی و کشف ذخایر جدید معدنی و همچنین تسهیل ورود بخش خصوصی توانمند به فعالیت‌های زمین‌ شناسی و اکتشافی، ارائه اطلاعات مناسب تخصصی در بستر دولت الکترونیک و از طریق پایگاه داده‌های علوم زمین کشور در دستور کار برای اجرا در نیمه اول سال جاری قرار گرفت. این اطلاعات به‌ صورت فراگیر در اختیار عموم متخصصان و سرمایه‌ گذاران قرار خواهد گرفت.

۴- سرعت‌ بخشی به روند آزادسازی و واگذاری محدوده‌های در اختیار این سازمان با هدف ایجاد تحرک در بخش خصوصی توانمند برای انجام فعالیت‌های معدنی در سطح کشور

۵- تدوین گزارش‌ها و اطلاعات تحلیلی پهنه‌ها و محدوده‌های اکتشافی با استفاده از بکارگیری لایه‌های مختلف برداشت شده در قالب بسته‌های اطلاعاتی اکتشافی و با هدف سرمایه‌ گذاری بهینه در بخش معدن در نیمه نخست سال جاری تهیه و در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

۶- باتوجه به لزوم اصلاح ساختاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور و چابک‌ سازی بسترهای انجام خدمات تخصصی زمین‌ شناسی و اکتشاف مواد معدنی و همچنین آماده‌سازی نیروهای متخصص این مجموعه برای اجرای برنامه‌های نظارت بر فعالیت‌های این حوزه در کشور، اجرای این برنامه اصلاحی در سال جاری مصوب شد.

خاطرنشان می‌سازد، پیگیری شاخص‌های عملکردی و برنامه‌های کمی ارائه شده این سازمان در سال جاری به قوت خود باقی بوده و هدف این مجموعه از ارائه برنامه‌های متناسب با سال “جهش تولید” تحول اطلاعاتی، ساختاری و افزایش بازدهی در بخش زیربنایی و معدنی کشور شامل بررسی‌های زمین‌ شناسی و اکتشافی است که امید است با تلاش همکاران متخصص و جامعه مشاوران توانمند کشور و همچنین تخصیص مناسب اعتبارات موردنیاز و متناسب با مطالبات به حق جامعه معدنی کشور، به درستی و فراتر از انتظار، اجرایی شود.

عناوین برگزیده