تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۹۴۰۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی شاهرودی:

دولت باید سازوکار شفافیت وارداتی را ایجاد کند

می متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متأسفانه روال صدور مجوز واردات و انجام امور واردات کالا به داخل کشور وضعیت شفافی ندارد و رانت خواران با نفوذ خود در دولت اقدام به واردات کالاهای اساسی و محصولات دیگر می کنند.
دولت باید سازوکار شفافیت وارداتی را ایجاد کند

به گزارش می متالز، سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تداوم واردات بی رویه به داخل کشور، گفت: متأسفانه در چند سال اخیر با وجود اقدامات صورت گرفته برای کنترل این حوزه، واردات به صورت بی رویه صورت گرفت است، این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت مقابله و محدود کردن واردات کالاهای مشابه تولید داخل تأکید کرده اند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون، دولت اختیار دارد که در مقاطع متخلف بر اساس شرایط کنونی از ورود کالا به داخل کشور جلوگیری کند و یا اینکه برای واردات برخی محصولات مانند برنج و گندم زمان بندی کند. از این رو دولت می تواند متناسب با تولید داخلی و تقاضای بازار نسبت به صدور مجوز واردات یا محدود کردن آن اقدام کند.

وی افزود: در شرایط کنونی متأسفانه روال صدور مجوز واردات و انجام امور واردات کالا به داخل کشور وضعیت شفافی ندارد و رانت خواران با نفوذ خود در دولت اقدام به واردات کالاهای اساسی و محصولات دیگر می کنند.

حسینی شاهرودی ادامه داد: دولت باید سازوکار و ساختاری را برای صدور مجوز واردات ایجاد کند تا روند واردات برای فعالان اقتصادی و مردم کاملا شفاف شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تمام قوانین از جمله قانون کمرگی، قانون حمایت از کسب و کار و قانون برنامه ششم توسعه بر ضرورت ایجاد سازوکارهای شفاف در حوزه واردات تأکید کرده اند و دولت باید در این عرصه گام بردارد.

عناوین برگزیده