تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۴
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۹۴۰۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل ذوب آهن مطرح کرد:

رکورد جدید ذوب آهن در تولید، فروش و صادرات/ اعلام بزرگترین مشکل

می متالز - مدیرعامل ذوب آهن از ثبت رکورد در تولید، فروش و صادرات طی سال گذشته، بزرگترین مشکل این شرکت و لزوم حمایت دولت برای تامین سنگ آهن خبر داد.
رکورد جدید ذوب آهن در تولید، فروش و صادرات/ اعلام بزرگترین مشکل

به گزارش می متالز، منصور یزدی زاده گفت: با وجود آنکه در سال گذشته با مشکلات بسیاری مواجه بودیم در بخش تولید با 5 درصد افزایش نسبت به سال 97 به 2.5 میلیون تن تولید چدن رسیدیم که منجر به ثبت رکورد جدیدی در تولید سالانه این شرکت با دوکوره بلند شد و در تاریخ ذوب آهن نیز دومین رکورد تولید سالانه محسوب می شود.

وی افزود: در بخش فروش نیز به لحاظ درآمد و تناژ رکورد زدیم و با 1.2 میلیون تن صادرات در این بخش و به لحاظ درآمدزایی رکورد جدیدی ثبت شد که جزئیات آن پس از افشا در سامانه کدال، قابل انتشار خواهد بود. بزرگترین مشکل این است که میزان سهم شناور "ذوب" بسیار بالا است و متاسفانه نوسان گیران در این بازار جولان می دهند. البته تا آنجا که موفق به اخذ موافقت هیات مدیره شدیم، بازارگردانی کردیم و آنچه در توان بود انجام دادیم.

یزدی زاده تصریح کرد: این مجتمع عظیم صنعتی توانایی، ابزار و ظرفیت لازم برای جهش تولید را دارد. محقق شدن این مهم نیازمند آن است که دولت به اندازه سهم از این شرکت حمایت کند و مواد اولیه به ویژه سنگ آهن را تامین کند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده