تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۵۶
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۹۴۱۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
موجودی سنگ آهن در بنادر چین کاهش یافت؛

افزایش قیمت سنگ آهن بورس دالیان با نگرانی از عرضه

می متالز - قیمت آتی سنگ آهن بورس دالیان در روز ۱۸ مارس با رشد بیش از ۳ درصدی به بالاترین سطح خود در تقریبا ۸ ماه اخیر رسید؛ دلیل اصلی این افزایش قیمت، نگرانی در خصوص عرضه بود زیرا کشورها در سراسر جهان در حال اقداماتی برای مهار کرونا ویروس هستند.
افزایش قیمت سنگ آهن بورس دالیان با نگرانی از عرضه

به گزارش می متالز و به نقل از SMM، در روز ۱۸ مارس قیمت آتی سنگ آهن در بورس دالیان با تحویل در ماه مِی به ۶۹۲ یوان بر تن رسید که بیشترین قیمت در ۸ ماه اخیر بود، اما قسمت عمده این افزایش قیمت ماندگاری زیادی نداشت.

شرکت معدنی برزیلی واله مجبور به تعلیق تولید سنگ آهن ترکیبی در مالزی تا پایان ماه مارس شد زیرا این کشور آسیایی پس از افزایش آمار ابتلا به کرونا ویروس از روز ۱۸ مارس به مدت دو هفته به حالت قرنطینه رفت.

آفریقای جنوبی نیز ۳۵ بندر ورودی از جمله بزرگ‌ترین بندر تحویل سنگ آهن یعنی بندر Saldanha را تعطیل کرد. اما محدودیت در این بندر بیشتر برای خدمه و مسافران است و تاثیر زیادی بر تحویل سنگ آهن نداشته است.

محموله‌های سنگ آهن از استرالیا و برزیل در بنادر چین در سطح کم باقی ماند. در هفته منتهی به ۱۴ مارس، تحویل سنگ آهن از بنادر استرالیا با افت ۱.۳۷ میلیون تنی نسبت به هفته پیش از آن به ۱۵.۷۶ میلیون تن رسید، در حالی که سهم صادرات این کشور به چین افزایش یافت. در همان هفته، تحویل سنگ آهن از بنادر برزیل با افزایش ۵۶۰ هزار تنی نسبت به هفته پیش از آن به ۳.۵۱ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افت داشت.

بهبود تقاضا در چین نیز از قیمت سنگ آهن حمایت کرد. فعالیت تولیدی و صنعتی این کشور از سر گرفته شده است و فولادسازان پس از بهبود سودآوری و کاهش فشار موجودی به تدریج در حال افزایش تولید به سطح نرمال هستند. به دنبال این امر، موجودی محموله‌های دریایی سنگ آهن در بنادر چین برای پنجمین هفته متوالی کاهش داشت زیرا ارسال این ماده اولیه از بنادر به مصرف‌کنندگان داخلی افزایش داشت. 

عناوین برگزیده