تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۱
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۹۴۱۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انجام بیش از 19 هزار مورد بازرسی در سطح بازار استان سمنان از ابتدای 99

می متالز - معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹هزار بازرسی در محدودیت واحدهای صنفی غیر ضرور در سطح استان انجام گرفته و ۶۰ واحد صنفی نیز در استان پلمپ شده است.
انجام بیش از 19 هزار مورد بازرسی در سطح بازار استان سمنان از ابتدای 99

به گزارش می متالز، حمیدرضا مداح در اولین جلسه کمیسیون نظارت بر سازمانهای صنفی استان با اعلام این خبر افزود: پلمپ این تعداد از واحدهای صنفی در حالی صورت گرفته که از قبل به این واحدها تذکر لازم درخصوص محدودیت فعالیت داده شده اما با توجه به تکرار تخلف، پلمپ شده اند.

وی تصریح کرد: با عنایت به مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت واحدهای صنفی غیر ضرور ، گشت های مشترک بازرسی در بازار و سطح شهر با همکاری دستگاه های زیربط صورت پذیرفته که تعداد ۱۹ هزار بازرسی در اینخصوص انجام گرفته و تذکرات لازم ابلاغ شده است.

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: از این تعداد بازرسی صورت گرفته حدود ۹۰درصد از واحدهای صنفی همکاری لازم درخصوص محدودیت فعالیت را داشته اند و بالغ بر ۲۷۰۰واحد صنفی نیز اخطار پلمپ دریافت کرده اند.

مداح خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و باتوجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا ، تمامی مراکز تجاری و واحدهای صنفی غیر ضروری در سطح استان به استثنای برخی واحدهای صنفی تامین کننده مایحتاج عمومی مردم از ابتدای امسال تا ۱۵فروردین ماه تعطیل شدند.

وی اضافه کرد: طبق این مصوبه فعالیت اصناف در استان به سه دسته تقسیم بندی گردیده که دسته اول شامل صنوفی می باشد که کالاهای اساسی و نیاز ضروری مردم را تأمین می کنند که با صد درصد ظرفیت می توانند فعالیت کنند، گروه دوم شامل مشاغل و صنوف خدماتی هستند که نیاز مردم هستند ولی ضرورت کمتری دارند که این گروه در حداقل نیاز شهر و با ارائه لیست کشیک از سوی اتحادیه های زیربط فعالیت می کنند و دسته سوم نیز شامل اصناف غیر ضروری هستند که کاملا باید در این مدت تعطیل باشند.

عناوین برگزیده