تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۹۴۱۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی فارس:

واگذاری امور به بخش خصوصی راهکار تحقق جهش تولید است

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری استان فارس تاکید کرد که کاستن از حجم دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی، مهمترین راهکار برای تحقق شعار امسال یعنی جهش تولید است.
واگذاری امور به بخش خصوصی راهکار تحقق جهش تولید است

به گزارش می متالز، جمال زارقی ضمن تبریک سال جدید، گفت: سال ۹۸ سالی پر فراز و نشیب و سختی‌های فراوان برای اقتصاد کشور بود. 

او با بیان اینکه سال گذشته دورانی پر چالش برای کشور بود، افزود: زیر سایه سنگین تحریم‌ها و ناهماهنگی‌های داخلی، چالش‌های سال گذشته عرصه بر فعالان اقتصادی تنگ تر و سفره معیشت مردم را کوچکتر کرد و در ماه‌های پایانی سال هم کرونا به عنوان مهمان ناخوانده رونق کسب و کارها را گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: فراز و فرودهای قیمت ارز در اوایل سال گذشته و سختگیری‌های بخشنامه پیمان سپاری ارزی به شدت بر عملکرد صادراتی کشور اثر گذاشت و در این جریان افراد رانت جو جایگزین تجار شناسنامه دار شدند. افزایش قیمت حامل‌های انرژی در نیمه دوم سال ضررهای هنگفتی را به بخش حمل و نقل کشور وارد کرد. 

رازقی خاطرنشان کرد لایحه بودجه سال ۹۹ در حالی به تصویب رسید که با کسری شدید روبروست. شاید ضربه نهایی که به اقتصاد کشور در سال ۹۸ وارد شد و متاسفانه تبعات آن در سال پیش رو آشکار می‌شود، قرار گرفتن ایران در لیست سیاه گروه اقدام ویژه مالی بود که با شرایط تحریم اقتصاد را کوچکتر خواهد کرد.

به گفته او در سالی که گذشت با وجود همه تلاش‌هایی که توسط فعالان اقتصادی در راستای تحقق کامل شعار «رونق تولید» انجام شد، شرایط اقتصادی امکان رسیدن به اهداف مورد نظر را میسر نساخت. 

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: سال ۱۳۹۹، سالی که بنام "جهش تولید" نام گذاری شده است این مهم را تایید  می‌کند که تولید موضوع اصلی در کشور است و باید تمام توان کشور برای رونق و ارتقا تولید به کار گرفته شود. امروز اقتصاد ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت و توجه به تولید دارد، چرا که تنها از طریق ارتقا تولید مسیر توسعه اقتصادی میسور می‌شود و بی شک توسعه اقتصادی زیر بنای توسعه کشور در همه ابعاد خواهد بود.

او یادآور شد: شعار تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری برای امسال گویای آن است که مهمترین مواردی که می‌تواند در سال جدید راهگشای فضای کسب و کار کشور باشد، کاهش حجم دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون بهبود محیط کسب و کار است و این امر هم محقق نمی‌شود مگر آن که دولت کنار بخش خصوصی باشد.

رازقی اضافه کرد: سال جدید آغازی خواهد بود برای یک سال کوشش و خدمتی دیگر تا با امید به فردایی بهتر بر تلاش خویش بیافزاییم. آغازی که با گذار از زمستان و شروع فصلی نو مملو از شوق در حرکت در مسیر نیل به اهداف عالیه است.

این فعال اقتصادی عنوان کرد: اتاق بازرگانی فارس نیز با تلاش و جدیت بیشتر در سال ۹۹، با توسعه و گسترش فعالیت‌های خود و افزایش مطالبه گری و بهره گیری از ظرفیت‌های  قانونی اتاق از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ،گره گشا و یاری رسان اعضا و فعالان اقتصادی استان پهناور فارس خواهد بود.

عناوین برگزیده