تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۸
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۹۴۱۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در جلسه شورای معاونین تاکید کرد:

"جهش تولید" تکمیل کننده اهداف "رونق تولید"/ تقویت بازار های داخلی، پیشران اقتصاد در سال 99/ کمک بیش از ۱۳۰ میلیارد تومانی شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کشور برای تامین اقلام بهداشتی

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه، گفت: در سال 98، عموم بخش های تولیدی کشور رونق گرفته و رشد خوبی را تجربه کردند و امیدوارم با تداوم برنامه ها در سال "جهش تولید" که در واقع تکمیل کننده سال "رونق تولید" است، این اقدامات تقویت و تکمیل تر شوند.
"جهش تولید" تکمیل کننده اهداف "رونق تولید"/ تقویت بازار های داخلی، پیشران اقتصاد در سال 99/ کمک بیش از ۱۳۰ میلیارد تومانی شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کشور برای تامین اقلام بهداشتی

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در این جلسه با تقدیر ویژه از خدمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور برای مقابله با کرونا افزود: این عزیزان در این شرایط خاص با از خودگذشتگی تمام، جانانه کار می کنند و خانواده بزرگ صنعت، معدن و تجارت نیز خود را در کنار ایشان می بیند و در این مدت تمام تلاش خود را انجام دادیم تا تولیدات مواد شوینده و بهداشتی مرتبط با درمان و پیشگیری از بیماری کرونا را چند برابر و به صورت سه شیفته کند تا مشکلی در تأمین این اقلام در سطح کشور نباشد و همچنین دستگاه های امنیتی و انتظامی نیز در این روزها زحمات زیادی را متحمل شده اند که قدردان زحمات این عزیزان نیز هستیم.

 

کمک 130 میلیارد تومانی شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کشور برای تأمین اقلام بهداشتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی از خدمات اجتماعی تعدادی از واحدهای بزرگ صنعتی در این ایام، تصریح کرد: برخی از واحدها در تأمین ارز واردات اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور همکاری خوبی داشتند و شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی کشور نیز بیش از 130 میلیارد تومان در تقبل هزینه اقلام بهداشتی وارداتی و توزیع رایگان آن ها مشارکت کردند.

رحمانی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" گفت: سال جهش تولید در واقع تکمیل کننده سال "رونق تولید" است و قطعاً فرصت بی نظیری برای ارتقای تولیدات کشور فراهم می آورد که باید بهترین بهره لازم را از داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال 98، در اکثر حوزه ها، تولید در نقاط مختلف کشور رونق یافته و امسال این روند باید تقویت شود و با جدیت بیشتری دنبال می شود.

وزیر صمت تصریح کرد: در حوزه ساخت داخل، تکمیل زنجیره فلزات اساسی، روش‌های نوین تامین مالی و سیستم‌های نوین تجاری و.... کارهای خوبی انجام شد و فرمایش مقام معظم رهبری برای نامگذاری امسال با عنوان "جهش تولید"، نشانگر این موضوع است که مجموعه اقدامات انجام شده خوب بوده اما هنوز ظرفیت‌های بیشتری در کشور وجود دارد که این ظرفیت‌ها باید فعال شوند.

رحمانی با اشاره به بخشی از اقدامات اساسی انجام شده در حوزه معادن در سال 98، اضافه کرد: در حوزه معادن ظرفیت‌های کم نظیری در کشور وجود دارد و ایران جزو 10 کشور برتر دنیا است؛ لذا باید ظرفیت های شناسایی شده بیش از این فعال شوند.

وی همچنین مروری بر اقدامات جدی وزارت صمت در تقویت ساخت داخل در سال 98 داشت و تاکید کرد: نهضت ساخت داخل به رکنی اساسی در تقویت خودباوری در صنعت کشورمان تبدیل شده است و ضرورت دارد اقدامات زیربنایی در حوزه ساخت داخل در سال جهش تولید نیز تکمیل شود.

 

توجه به بازار داخل و تقاضای داخلی پیشران برنامه های امسال است

رحمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به بخش دیگری از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توجه به بازار 80 میلیونی داخل، بیان کرد: ظرفیت بزرگی برای افزایش تولیدات در راستای تامین بازارهای داخلی کشور وجود دارد و امسال توجه بیشتری بدان خواهد شد و در واقع توجه به بازارهای داخلی و تقاضای داخلی پیشران توسعه اقتصادی ما خواهد بود.

وی همچنین موضوع صادرات را در تداوم برنامه های سال رونق تولید واجد اهمیت برشمرد و افزود: امسال همزمان با لحاظ ظرفیت های موجود در بازار های داخلی، باید پیرو گام های موفق برداشته شده در سال 98، صادرات غیر نفتی و فرصت های بزرگ آن در تحقق "جهش تولید" مورد توجه ویژه ای قرار گیرد و موضوع مدیریت واردات و مدیریت تقاضای داخلی با هماهنگی معاونت طرح و برنامه و معاونت های حوزه بازرگانی وزارتخانه در دستور کار باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به موضوع طرح های آماده افتتاح امسال اشاره کرد و گفت: سازمان های توسعه ای و بخش خصوصی سرمایه گذاری‌های خوبی در طرح های صنعتی و معدنی داشته اند که امسال این طرح ها مورد بهره برداری قرار می گیرند و برخی از این طرح‌ها مانند آلومینیوم جنوب، طرح های فولادی و مس تاثیر شگرفی بر اقتصاد و تولید ملی خواهند داشت.

 

ضرورت اطلاع رسانی اقدامات انجام شده برای امیدآفرینی در جامعه

وی با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی اخبار امید بخش و اقدامات انجام شده برای امیدواری مردم، بیان کرد: مردم مطمئن باشند که کشور توانایی های بالایی در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی دارد و در همین شرایط شیوع بیماری کرونا، بسیاری از واحدها برای تغییر خطوط تولیدی و تولید محصولات مرتبط با کرونا اقدام نمودند، جریان تامین کالا تداوم دارد و فقط باید با اطلاع رسانی صحیح مردم را به آینده امیدوار کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در فضای واقعی ما مشکلی نداریم ولی در جنگ رسانه ای باید مقاومت کنیم و رزمندگان این جبهه باید لحظه ای پای کار باشند و مردم را امیدوار نگه دارند.

عناوین برگزیده