تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۸
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۹۴۱۹۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

یک روز فوق العاده دیگر برای بورس های آسیایی/ محرک صعود بهای طلا در بازارهای جهانی چه بود؟

می متالز - بازارهای آسیا بعد از جهش 11.37 درصد شاخص داوجونز آمریکا که بهترین عملکرد از سال 1933 است، امروز چهارشنبه روز بسیار خوبی دارند.
یک روز فوق العاده دیگر برای بورس های آسیایی/ محرک صعود بهای طلا در بازارهای جهانی چه بود؟

به گزارش می متالز، دیروز سه شنبه شاخص MSCI آسیا-پاسیفیک (بدون ژاپن) حدود 8.39 درصد پرواز داشت که بهترین عملکرد از سال 2008 است.

برندگان بازار امروز آسیا بورس های ژاپن (نیکی 5.56 درصد رشد) و کره جنوبی (4.26 درصد رشد) و شانگهای 2 درصد رشد هستند که تماما از بهبود امید به مدیریت اثرات منفی کرونا در اقتصاد امریکا با توجه به بسته 2 تریلیون دلاری تحریک اقتصادی ناشی می شود.

طلا با 0.74 درصد رشد معادل 1673 دلار در هر اونس شده که روند همچنان صعودی را نشان می دهد.

آفریقای جنوبی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان طلا برای مدت 21 روز کلیه معادن را تعطیل کرده که محرک پالادیم و پلاتینیم و طلا است.

به علاوه 3 غول پالایش طلای دنیا در سوییس که 70 درصد خالص سازی طلا در دنیا توسط آنها انجام می شود فعلا برای یک هفته تعطیل شده اند که همزمان با بهبود نقدینگی در بازار (دخالت فدرال رزرو) و چشم انداز افزایش ترازمانه بانک های مرکزی دنیا، محرک طلا خواهد بود.

هند سومین مصرف کننده نفت دنیا با 1.3 میلیارد نفر جمعیت دستور قرنطینه خانگی 3 هفته ای داده که می تواند مجددا عامل فشار بر تقاضای نفت شود.

به علاوه تعداد مبتلایان آمریکا نیز از مرز 50 هزار نفر عبور کرده و طی 3 روز اخیر 100 درصد رشد دارد. این موضوع سرمایه گذاران را اندکی نگران نگه می دارد و اعتقاد بر این است که بانک های مرکزی دنیا نمی تواند برای یک دوره طولانی حمایت از شرکت های زیان ده را ادامه دهند.

عناوین برگزیده