تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۱۰
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۹۴۲۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رییس اتاق بازرگانی مطرح کرد:

درخواست افزایش عمق بازار سرمایه و کاهش نوسانات برای تحقق جهش تولید

می متالز - نایب رییس اتاق بازرگانی گفت: افزایش عمق بازارسرمایه و کاهش نوسانات، موجب تامین مالی بهتر بنگاه ها شده و از عوامل تحقق شعار جهش تولید و صادرات شود.
درخواست افزایش عمق بازار سرمایه و کاهش نوسانات برای تحقق جهش تولید

به گزارش می متالز، حسین سلاح ورزی به نقش حیاتی بازار سرمایه در تحقق شعار جهش تولید اشاره کرد گفت: در کنار موضوع ضرورت بهبود فضای کسب و کار و کاهش مقررات محدود کننده برای جهش تولید، تامین نقدینگی و سرمایه مورد نیاز بنگاه‌ها امری ضروری بوده که با توجه به محدودیت‌های موجود در بانک‌ها و بازار پول نقش بازار سرمایه در تقویت شرکت‌ها، بنگاه‌ها و تداوم تولید صادراتی بسیار حیاتی است.

وی ادامه داد: بنگاه‌ها در سال ٩٩ می‌توانند به جای مراجعه بیشتر به بانک‌ها به سمت بازارسرمایه رفته و از ظرفیت‌های این بازار برای تامین نیاز مالی استفاده کنند. تا قبل از شیوع ویروس کرونا تنها مسیر درآمد یا تامین نیاز ارزی‌ به دلیل تحریم‌، صادرات غیرنفتی یعنی تولیدات صادراتی بود. با توجه به اینکه کرونا بخش عمده‌ای از مشاغل و کسب و کارهای کوچک را از بین برده و نیازهای ارزی را به شدت افزایش داده است. بنابراین جهش تولید می‌تواند از اهمیت به سزایی برخوردار باشد.

سلاح ورزی افزود: عمق بازار سرمایه به عنوان یکی از بازارهای مهم در اقتصاد می‌تواند از طریق تامین‌های مالی گسترده افزایش یابد و از میزان تلاطم و نوسانات آن کاسته و موجب کاهش فشار به بانک‌ها برای تامین مالی شود. در این میان سال گذشته، محدودیت‌های مالی بین المللی، کاهش شدید فروش نفت و درآمدها رخ داد که از طریق برنامه ها می‌توانستیم محدودیت‌ها را برای تولیدکنندگان را از بین ببریم و اجازه دهیم توان تولید داخل بیشتر شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده