تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۹۴۲۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
تحلیلگر بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن تاکید کرد؛

تاثیر کرونا ویروس بر صنعت فولاد هند

می متالز - اعمال قرنطینه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا (COVID-19) تمایلات بازار را به صنعت فولاد هند کاهش داده است.
تاثیر کرونا ویروس بر صنعت فولاد هند

به گزارش می متالز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن گفت: اعمال قرنطینه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا (COVID-19) تمایلات بازار را به صنعت فولاد هند کاهش داده است. اثرات مشاهده شده در زیر فهرست شده است:

شرکت های خودروسازی تولید را متوقف کرده اند: چندین شرکت خودروسازی ازجمله Maruti، هیوندای (Hyundai)، Hero، Escorts، هوندا (Honda)، Tata Motors، Ford India و Kia Motors تولید خود را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده اند.

فولادسازان بزرگ به تولید خود ادامه می دهند: یک مقام ارشد از یکی از کارخانه های فولاد بخش خصوصی یعنی Vizag Steel گفت: کمبود نیروی انسانی و محیط چالش برانگیز باعث شده تا این وضعیت برای کارخانه های فولادی هند سخت شود. اگرچه تاکنون هیچ واحد فولادی تولید خود را متوقف نکرده اند اما نیروی انسانی مجاز کاهش یافته است که این امر بر صنایع پایین دست Maharashtra تاثیر گذاشته است. وی در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: با وجود کلیه اقدامات برای مقابله با کرونا ویروس، سطح تولید کارخانه ها با رعایت دقیق اصول ایمنی بدون وقفه ادامه دارد.

معاملات در بازار ثانویه فولاد در آستانه توقف قرار دارد: طبق گزارش های منتشر شده، کارخانه های فولادی مستقر در شمال شرق، مرکز و شرق هند اخطارهایی را برای خاتمه به فعالیت خود از دولت دریافت کرده اند. بسیاری از تولیدکنندگان شاهد تعلیق در تامین و اعزام مواد اولیه خود هستند. شایعه تاخیر در پرداخت بیش از تمدید قرنطینه یکی دیگر از موضوعات نگران کننده کارگران واحدهای ثانویه است.

حرکت مواد اولیه بین و داخل ایالت های هند فلج شده است: قرنطینه بسیاری از ایالت ها و بستن مرزهای اصلی حرکت مواد و متریال را در بین و داخل کشور و در بخش های عمده هند به حالت تعلیق در آورده است.

منابع تجاری بر این عقیده اند که با استناد بر دستورات دولت های محلی مربوطه این مسئله ممکن است تا 21 روز آینده ادامه یابد.

حرکت از طریق راه آهن به آرامی صورت می گیرد: برای اطمینان از تامین اقلام ضروری در مناطق مختلف کشور، حرکت قطارهای باری حامل کالاها ادامه خواهد یافت.

منع فعالیت های ساختمانی: در راستای مبارزه با شیوع کروناویروس، دولت دهلی کلیه فعالیت ها را تا 14 آپریل به حالت تعلیق درآورد. گزارش شده است که تعداد معدودی از ایالت های دیگر نیز به دلیل کمبود نیروی انسانی و قرنطینه ایالت ها توسط دولت، فعالیت های ساختمانی را به حالت تعلیق درآورده اند.

فعالیت در چند بندر مختل شده است: وزارت حمل و نقل دریایی اعلام کرده است خدمات حمل و نقل و ترابری کالاها از طریق آب و هر گونه خدمات مرتبط با بارگیری و تخلیه یا حرکت از محل ذخیره کالا در هر بندری، خدمات ضروری محسوب می شوند. 

بنادر واقع در سواحل غربی هند به طور جدی تحت تاثیر قرنطینه قرار گرفته اند درحالی که بنادر واقع در سواحل شرقی هند در حال حاضر فعالیت دارند. بنادر غرب هند مثل Kandla، Mundra، Hazira و Magdalla تا بیست و پنجم بسته شده اند و در صورت بدتر شدن وضعیت ممکن است تا 14 آپریل تعطیل گردند‌. کلیه خدمات بارگیری مواد در این بنادر به حالت تعلیق درآمده است. بندر گوا تا 29 مارس بسته باشد.

با این حال در بنادر مستقر در شرق هند مانند Paradip، Haldia، Krishnapatnam، Gangavaram، Jaigarh، Chennai و Tuticorin به طور عادی به کار خود مشغول هستند. ارسال کالا از بنادر و از طریق جاده ممکن است به دلیل قرنطینه ایالت های مختلف هند تحت تاثیر قرار گیرد.

کلیه بنادر هند کشتی های ورودی را برای 14 روز قرنطینه می نمایند و کشتی ها به محض ورود می بایستی در لنگرگاه منتظر بمانند. تاییدیه بهداشت توسط مقامات در بنادر هند صادر می گردد و سپس کشتی اجازه پهلوگیری پیدا می کند.

عناوین برگزیده