تاریخ: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۹۴۲۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چگونه با بورس کرونا را شکست دهیم

می متالز - رئیس ستاد اقتصادی مبارزه با کرونا در منطقه آزاد کیش از آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای تامین مالی پروژه های بخش خصوصی از طریق بورس خبر داد.
چگونه با بورس کرونا را شکست دهیم

به گزارش می متالز، ناصر آخوندی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی منطقه آزاد کیش اعلام کرد: با توجه ظرفیت صدها هزار میلیارد تومانی صندوق های سرمایه گذاری مشترک  فعال در بورس این آمادگی وجود دارد تا با مشارکت صندوق ها ، سرمایه بخش خصوصی کیش از طریق بازار سرمایه تامین شود.

وی ادامه داد: در مذاکراتی با گروه خدمات بازارسرمایه سهم آشنا با درخواست این مجموعه تحت نظارت سازمان بورس برای ایجاد نمایندگی در جزیره کیش موافقت و مقرر شد این نهاد مالی با توجه به نیازها و موضوع فعالیت بخش خصوصی، ابزارهای تامین مالی متناسب با هر پروژه را طراحی و پس از اخذ مجوز های لازم به تامین مالی مبادرت ورزد.

این مقام مسئول افزود: تامین مالی سریع ، ارزان و شفاف از مزایای بازارسرمایه است. با وجود سرمایه بیش از صد هزار میلیارد تومانی صندوق های بورسی ، افزایش سقف تامین مالی با توجه به مشخصات پروژه از دیگر مزایای بورس است.

آخوندی با اعلام اینکه تفاهم با این گروه مالی در شرایط بحرانی فعلی برای حمایت از فعالان بخش خصوصی ضروری است، ادامه داد: این مجموعه شامل کارگزاری ، سبد گردان، مشاور سرمایه گذاری و هچنین  2 صندوق سرمایه گذاری امین آشنا ایرانیان و حکمت آشنا ایرانیان  با سرمایه بیش از 4000 میلیارد تومانی ، توان اجرایی تمامی روش های تامین مالی از طریق بورس را داشته و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش ، خدمات مد نظر را ارایه خواهد کرد.

عناوین برگزیده