تاریخ: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۹۴۲۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

همتی تصمیمات مهم گرفت/ اجرای دو قرارداد جدید برای اولین بار در ایران

می متالز - رئیس‌کل بانک مرکزی با اعلام تصمیمات مهم برای سال جاری و اتخاذ سیاست‌های اعتباری، پولی و ارزی از تصویب دو نوع قرارداد خرید مجدد و خرید معکوس خبر داد که برای اولین بار در ایران اجرا خواهد شد.
همتی تصمیمات مهم گرفت/ اجرای دو قرارداد جدید برای اولین بار در ایران

به گزارش می متالز، عبدالناصر همتی در تازه ترین اطلاع رسانی در مورد برنامه های مهم بانک مرکزی برای سال جاری که دیروز تصمیم گیری شد در اینستاگرام اعلام کرد: در زمینه سیاست‌های اعتباری سه اقدام صورت می‌گیرد.

اول در مقابله با آثار اقتصادی کرونا، بانک‌های عامل مشخص شد و ساز و کار پشتیبانی از طرح بزرگ تامین اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا با هدف حمایت از تداوم اشتغال نیروی کار واحد‌های اقتصادی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

در زمینه کمک به ایجاد جهش تولید، مقرر شد واحد نظارت بر زنجیره‌ تامین در جهت تعمیق و توسعه‌ زنجیره تامین مالی تولید کالا‌ها و خدمات در بانک مرکزی ایجاد شود.

همچنین تعداد بانک‌های عامل مجری طرح گام نیز افزایش پیدا کرد.

در زمینه سیاست پولی و توسعه عملیات بازار باز هم شیوه نامه قرارداد خرید مجدد (Repo) و قرارداد خرید معکوس (Repo-Reverse)، که برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود، تصویب شد.

در بخش سیاست‌های ارزی هم برنامه ریزی لازم جهت تامین به موقع ارز کالا‌های اساسی از روش‌ها و کانال‌هایی که در دسترس بانک مرکزی و بخش خصوصی است، انجام و بر ضرورت تداوم روند مدیریت علمی و بدون هیجان بازار ارز تاکید شد.

امیدوارم این اقدامات، ادامه ثبات و پایداری را در اقتصاد فراهم و مسیر رشد اقتصادی را هموار کند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده