تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۰
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۹۴۳۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسن پور بیگلری مطرح کرد:

کارآمدسازی نظام توزیع کالا با حذف واسطه ها

می متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حفظ قدرت خرید مردم تنها از طریق کنترل تورم و افزایش درآمدهای مردم متناسب با نرخ دلار ممکن است، گفت: کارآمدسازی نظام توزیع کالاها و خدمات با استفاده از کاهش واسطه های غیر ضرور و ناکارآمد الگویی است که باید برای تثبیت عدالت و مبارزه با فساد خرد اقتصادی در جامعه پیگیر شود.
کارآمدسازی نظام توزیع کالا با حذف واسطه ها

به گزارش می متالز، شهباز حسن پور بیگلری  درباره نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" گفت: تاکید ریاست مجلس بر «کارآمدسازی  نظام توزیع کالاها و خدمات با استفاده از کاهش واسطه های غیر ضرور و ناکارآمد» که در اولویت های 10 گانه در ارتباط با تاکید بر ظرفیتهای قانونی و پژوهشی  برای تحقق «جهش تولید»، مطرح شده، مساله ای ریشه دار در اقتصاد کشور است که با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق جهش تولید در سال جاری باید با همت قوای سه گانه مورد پیگیری قرار بگیرد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که کارآمدسازی نظام توزیع کالاها راه نجات رهایی از تورم فعلی در اقتصاد است، تاکید کرد: دست یافتن به نظام توزیع کارآمد که تامین کننده توزیع کالا با حداقل هزینه و صرف کمترین زمان ممکن باشد مستلزم ایجاد فضای رقابتی است، در این فضا برنده کسی است که با کمترین واسطه بتواند خدمات را به مردم برساند.

حسن پور بیگلری با اشاره به تجربه توزیع کالا برگ و کوپن در کشور و دلالی و بازار سیاه ایجاد شده زیر سایه این رویکرد، گفت: کوپن، اقتصاد کشور را بیمار کرده بود و بازار سیاه و فساد  اقتصاد به خاطر فعالیت دلالی خرده پا غیرقابل انکار بود.

وی ادامه داد: الکترونیکی کردن کوپن ها در شرایطی که چاره ای جز رفتن به سمت این گزینه موجود نیست راهکار مناسبی برای حذف دلالی ها است  تا کاهش واسطه های غیر ضرور و ناکارآمد نیز در دستورکار باشد.

حسن پور بیگلری با بیان این که اصلاح نظام توزیع کالا و سرمایه‌گذاری بر تولید داخل راه‌حل مناسبی برای اقتصاد کشور است، گفت: تولید بر پایه های مختلفی استوار است، طبعا برای ایجاد جهش صعودی در این حوزه باید مانع تثبیت هر رویکردی که فساد اقتصادی و دلالی را به دنبال دارد شد.

دکترعلی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در نامه های جداگانه به کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی و مرکز پژوهش های مجلس با ابلاغ اولویت های ۱۰ گانه بر ظرفیت های قانونی و پژوهشی «جهش تولید» تاکید کرد.

عناوین برگزیده