تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۵
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۹۴۳۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
لاهوتی مطرح کرد:

برنامه ریزی صنعتی برای استقلال کامل در تولید کالاهای پرمصرف

می متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس بر اهمیت برنامه ریزی صنعتی برای استقلال کامل در تولید کالاهای پرمصرف در راستای ایجاد جهش در عرصه تولید تاکید کرد.
برنامه ریزی صنعتی برای استقلال کامل در تولید کالاهای پرمصرف

به گزارش می متالز، مهرداد بائوج لاهوتی درباره نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" گفت: شعاری که در سال جاری مقام رهبری اعلام کردند، تاکید بر مشکلی جدی است که به جد باید مورد توجه باشد چرا که خریداری کالاهای خارجی و  کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود، در حال حاضر به عنوان یک مشکل مهم در عرصه اقتصادی کشور تلقی شده و به نوعی باید از آن به عنوان خیانت به اقتصاد کشور نام برد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تاکید ریاست مجلس بر «تکمیل زنجیره تولید از مواد خام تا  محصولات نهایی در داخل و  قطع وابستگی در حوزه کالاهای پرمصرف از قبیل لوازم خانگی و خودرو  به خارج از کشور» که در اولویت های 10 گانه در ارتباط با تاکید بر ظرفیت های قانونی و پژوهشی  برای تحقق «جهش تولید» ، در همین راستا است.

بائوج لاهوتی یکی از وظایف  دولت در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی را ارائه تسهیلات ارزان قیمت به آنها در راستای  رونق چرخه تولید توصیف و تصریح کرد: شرکت‌های تولیدی باید در راستای جلب اعتماد مشتریان، کالاهای با کیفیت و مرغوب تولید و روانه بازار کنند تا از این طریق هم نیاز داخلی تامین شود و هم تولیدی های داخلی رونق بیشتری بگیرند .

وی ادامه داد: نباید از یاد برد که مهم‌ترین عامل در جهت رونق تولیدات داخلی مبارزه اساسی با قاچاق کالا و ممانعت از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی است بنابراین باید در تولید کالاهای پرمصرف در راستای ایجاد جهش در عرصه تولید مساله مبارزه با قاچاق کالا را نیز مورد توجه قرار داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نام گذاری شعارهای سال در 5 سال اخیر گفت: توسعه صنعتی و اقتصادی، حمایت از تولید داخلی و مصرف کالاهای ایرانی از جمله اولویت‌هایی است که مقام معظم رهبری بارها نسبت به آن تاکید داشته‌اند  و  آنچه در تعابیر اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید و اقتصاد و امسال هم در جهش تولید مطرح می شود، قطعه های پازل اصلی اقتصاد کشور است.

دکترعلی لاریجانی ، رییس مجلس شورای اسلامی در نامه های جداگانه به کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی و مرکز پژوهش های مجلس با ابلاغ اولویت های ۱۰ گانه بر ظرفیت های قانونی و پژوهشی «جهش تولید» تاکید کرد.

عناوین برگزیده