تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۹۴۳۷۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
بدری:

کارنامه ناموفق دولت در تولید مسکن/ بخش خصوصی باید وارد میدان انبوه‌سازی شود

می متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بهترین راه کار در این شرایط جذب بخش خصوصی و وارد کردن آن ها به میدان ساخت و ساز است، در شرایط کنونی بسیاری از سازندگان توان یا قدرت ریسک کافی برای حضور در عرصه انبوه سازی را ندارند.
کارنامه ناموفق دولت در تولید مسکن/ بخش خصوصی باید وارد میدان انبوه‌سازی شود

به گزارش می متالز، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس عملکرد دولت دوازدهم در تولید مسکن را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه هیچ کدام از برنامه های دولت و وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن به نتیجه و سرانجام درست نرسید و این مسئله موجب بر هم خوردن نظام عرضه و تقاضا در بازار شد.

 

سالانه حدود 400 هزار واحد مسکونی تولید می شود

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها، کشور برای تأمین مسکن زوج های جوان و نیازهای بازار، سالانه به حدود 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد، اما متأسفانه در شرایط کنونی سالانه حدود 400 هزار واحد مسکونی تولید می شود.

میزان تولید مسکن در شرایط کنونی جوابگوی نیازهای بازار نیست

وی گفت: میزان تولید مسکن در شرایط کنونی جوابگوی نیازهای بازار نیست، از این رو چنین شرایطی موجب می شود که خریداران در صف خرید مسکن قرار گیرند، زیرا مسکن به میزان نیاز بازار نیست، در نهایت این وضعیت زمینه ساز افزایش قیمت می شود، همان طوری که در دو سال اخیر به دلیل کمبود عرضه و افزایش تقاضا، قیمت ها بالا رفت.

بدری تصریح کرد: دولت در سال های اخیر طرح های بسیاری همچون طرح بازآفرینی شهری، مسکن اجتماعی و مسکن امید را طراحی کرد اما هیچ کدام از این طرح ها جنبه عملیاتی به خود نگرفت، در شرایط کنونی نیز طرح ملی مسکن اجرایی شده که هنوز بعد از گذشت چندین ماه در مرحله ثبت نام قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من می رسد که دولت نتواند به درستی در راستای تولید مسکن انبوه اقدام کند، از این رو بهترین راه کار در این شرایط جذب بخش خصوصی و وارد کردن آن ها به میدان ساخت و ساز است، در شرایط کنونی بسیاری از سازندگان توان یا قدرت ریسک کافی برای حضور در عرصه انبوه سازی را ندارند.

عناوین برگزیده